از تعطیلی تمام استخرها و سواحل تفریحی ناراحت هستید؟ پیشنهاد ما این است که خانه بمانید و فیلم‌های ساحلی که در آن‌ها بدترین اتفاقات ممکن رخ می‌دهند را تماشا کنید و از اینکه لب دریا نیستید خدا را شکر کنید.

آب‌های کم‌عمق The Shallows ۲۰۱۶

آب‌های کم‌عمق

یک دانشجوی پزشکی بسیار خسته و ناامید (بلیک لایولی) می‌خواهد تنهایی برای استراحت به مکزیک رفته و موج‌سواری کند؛ این در حالی است که یک کوسه‌ی گرسنه نقشه‌های دیگری برای او در نظر دارد. شاید برای دیدن لاشه‌ی پوسیده‌ی نهنگ‌ها، عروس‌های دریایی گزنده و حال و هوای ترسناک فیلم تصمیم بگیرید آن را تماشا کنید، اما جالب است بدانید با تماشای این فیلم یاد می‌گیرید چطور جلوی خونریزی را بگیرید.

آروارها Jaws ۱۹۷۵

فیلمی از استیون اسپیلبرگ

این فیلم در حقیقت آغازکننده‌ی ژانر فیلم‌های پرفروش تابستانی بود. فیلمی که موفق شد میلیون‌ها آمریکایی را از رفتن به سواحل منع کند؛ نه تنها به خاطر اینکه مردم در سینماها مشغول تماشای فیلم بی‌نظیر استیون اسپیلبرگ بودند، بلکه با تماشای این فیلم دیگر هیچ کس جرات درون آب رفتن را نداشت.

آخر هفته در برنی Weekend at Bernies ۱۹۸۹

آخر هفته در برنی

آفتاب‌سوختگی، حشرات ساحلی و یک آخر هفته تمام جابجا کردن جناز‌ه‌ی رئیس‌تان برای اینکه کسی نفهمد مافیا او را کشته است. می‌بینید؟ بعضی اوقات خانه ماندن بهترین انتخاب است.

شب سخت Rough Night ۲۰۱۷

شب سخت

چه چیزی می‌تواند یک مهمانی آخر هفته‌ی پر از مشروب و مواد مخدر در میامی را بهم بریزد؟ قاعدتا غیر از رقاص‌های مرده، از بین رفتن دوستی‌ها و جت‌اسکی‌هایی که کنترل‌شان از دستت‌تان خارج می‌شود.

مگ The Meg ۲۰۱۸

مگ

با مگالودون آشنا شوید: یک کوسه‌ی ۱۷۰ تنی که دوست دارد نزدیک ساحل شنا کند، ماهی‌های مرکب را از وسط نصف کند و انسان‌ها را به راحتی قورت دهد (البته که به پای جذابیت جیسون استاتهام نمی‌رسد).

ساحل The Beach ۲۰۰۰

ساحل

یکی از آرزوهای ما این است که به آزادی لئوناردو دی‌کاپریوی جوان در این فیلم باشیم، مرد آمریکایی جوانی که با کوله‌پشتی خود به دنبال زیباترین مقصد توریستی و نقطه‌ی بکر طبیعی می‌گردد. به نظر می‌رسد او بهشت مورد نظرش را در سواحل تایلند پیدا می‌کند، تا اینکه این فیلم از «مرداب آبی» به ترکیبی از «قطار سریع‌السیر شرق» و «سالار مگس‌ها» تغییر می‌کند.

ولگرد ساحلی The Beach Bum ۲۰۱۹

چرا مون‌داگ (متیو مک‌کانهی) انقدر  شبیه یک زردآلوی آفتاب‌سوخته است که لباس‌هایش را از کمد لباس بلانش دوورکس («دختران زرین») انتخاب کرده است؟ و یا اینکه چطور یک شاعر که به طور نیمه وقت کار می‌کند، می‌تواند هم یک عمارت ساحلی در ساوت بیچ و هم یک خانه‌ی قایقی در فلوریدا کیز بخرد؟

ساحل‌ها Beaches ۱۹۸۸

ساحل‌ها

«ساحل‌ها» تا قبل از اینکه اینکه یکی از شخصیت‌ها (باربارا هرشی) به شدت مریض شود و شخصیت دیگر (بت میدلر) مجبور ‌شود شاهد مرگ او باشد، فیلمی سرگرم‌کننده با حال و هوایی شبیه به آهنگ under-the-boardwalk است که داستان یک رفاقت را روایت می‌کند.

در ساحل چزیل On Chesil Beach ۲۰۱۷

در ساحل چزیل

در این فیلم رمان مشهور ایان مک‌ایوان درباه‌ی یک سوتفاهم وحشتناک میان یک زوج تازه ازدواج کرده، به یک داستان به شدت ناراحت‌کننده با بازی سورشا رونان، بیلی هوول تبدیل شده است.

فرزندان The Descendants ۲۰۱۱

فرزندان

برای توریست‌های زیادی، هاوایی یک سرزمین رویایی پر از سواحل و موج‌سواری و نوشیدنی‌های خنک است؛ اما برای جورج کلونی که وکیلی در هونولولو است، هاوایی جایی است که زندگی‌اش از هم فرو می‌پاشد.

تعطیلات بهاری Spring Breakers ۲۰۱۲

تعطیلات بهاری

دخترهای این فیلم (سلنا گومز، ونسا هاجنز و اشلی بنسون) فقط به دنبال خوش‌گذرانی هستند؛ برای همین دخل یک رستوران را می‌زنند تا با پول آن یک هفته در سن‌‌پترزبورگ فلوریدا خوش‌گذرانی کنند. تک‌تک لحظات این فیلم سال ۲۰۱۲ کارگردان هارمونی کورین درست مانند فیلم اسلوموشنی از روش‌های ابتلا به ویروس کرونا است.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی لیا گرینبلت در سایت www.ew.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.