مجله نماوا: کم‌‌تر از ده سال زمان پس از اعتراضات مدنی ۱۹۸۷ و آغاز جمهوری ششم در کره‌ی جنوبی لازم بود تا موج نو سینمای این کشور شکل بگیرد و چهره‌هایی مانند کیم کی‌دوک، پارک چان‌ووک، بونگ جون هو، لی چان دونگ و هونگ سانگ‌سو به دنیا معرفی شوند و کره را صاحب یکی از پرافتخارترین سینماهای غیرانگلیسی‌زبان کنند.

«دوربین کلر» نوشته و کارگردانی‌شده توسط هونگ سانگ‌سو یکی از آثار متعلق به همین جریان موج نوست. فیلم داستان زنی به‌نام کلر را روایت می‌کند که در مدت زمان برگزاری فستیوال فیلم کن با یک کارگردان و فروشنده‌ی فیلم کره‌ای آشنا می‌شود و به ارتباط آن‌ها پی می‌برد. داستان سرراست و بدون هیجانی به‌نظر می‌رسد اما اگر با سبک فیلم‌سازی هونگ سانگ‌سو آشنا باشید می‌دانید مهارت او بیرون کشیدن لحظات انسانی از دل بدیهی‌ترین اتفاقات است.

ایفاگر نقش کلر ایزابل هوپر است و کیم مین‌هی در نقش مَن‌هی دختری‌ست که در مارکت فروش فیلم فعالیت می‌کند. نکته‌ی قابل‌توجه آن‌جاست که فیلم در مدت زمان ده روزه‌ی برگزاری جشنواره‌ی کن ساخته شده. هونگ سانگ‌سو که با فیلم «خود و شما» در این فستیوال حاضر بوده از فرصت استفاده کرده و «دوربین کلر» را مقابل دوربین برده است.

دوربین کلر در سال ۲۰۱۷ در یکی از بخش‌های جنبی فستیوال‌ کن به نمایش درآمد.
شما می‌توانید به انتخاب خودتان، نسخه‌ی دوبله‌شده یا زیرنویس این فیلم را روی سایت و اپلیکیشن نماوا ببینید.

متن: عرفان شفیع‌پور
ترجمه: محمد تقوی
گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری

تماشای این فیلم در نماوا