مجله نماوا: هالیوودِِ این سال‌ها نشان داده به تصویرکردن زندگی‌نامه‌ی چهره‌های مهم و تاریخی علاقه‌ی زیادی دارد. «استیو جابز»، «نخستین انسان»، «شاه ریچارد»، «راپسودی بوهمی» و «تاریک‌ترین ساعات» تنها بخشی از این آثارند. «اسپنسر» محصول ۲۰۲۱ به کارگردانی پابلو لارائین، فیلمی‌ست بیوگرافیک که به سراغ زندگی دایانا اسپنسر یا همان پرنسس دایانای معروف رفته است.

دایانا اسپنسر یکی از آیکونیک‌ترین چهره‌‌های فرهنگ عامه پیش از هزاره‌ی جدید است: محبوب و مردمی، علاقه‌مند به فشن و البته ساز ناکوک و وصله‌ی ناجور خاندان سلطنتی. دوربین «اسپنسر» تمرکزش روی سه‌روز تعطیلات کریسمسی‌ست که دایانا مجبور است آن را در کنار ملکه الیزابت دوم و دیگران سپری کند. تعطیلات سه‌روزه‌ای که خروجی‌اش تصمیم طلاق پرنسس دایانا از همسرش پرنس چارلز است.

از همان روزی که خبر ساخت فیلم با حضور کریستن استوارت در نقش پرنسس دایانا منتشر شد؛ علاقه‌مندان به سینما منتظر بازی او در این شاه‌نقش بودند. کریستن استوارت هر آن‌چه در چنته داشته برای این نقش خرج کرده هم مادری دل‌سوز است؛ هم همسری عاصی و نتیجه؟ حتی اکثر افرادی که فیلم را دوست نداشتند بر بازی خوب استوارت صحه می‌گذارند.

از دیگر بازیگران اسپنسر می‌توان به تیموتی اسپال، جک فارثینگ، شن هریس و سالی هاوکینز اشاره کرد. اگر به فیلم‌های بیوگرافیک علاقه دارید می‌توانید به انتخاب خودتان، نسخه‌ی دوبله‌شده یا زیرنویس اسپنسر را روی سایت و اپلیکیشن نماوا ببینید.

متن: عرفان شفیع‌پور
ترجمه: محمد تقوی
گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری

تماشای «اسپنسر» در نماوا