مجله نماوا، فرهاد خالدی نیک

فیلم لایه‌های دروغ تنها فیلم ژانر اکشن در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود. فیلمی با نویسندگی رامین سهراب و امیرحسین ماکویی، Sami Laulajaine و  Christopher Larsen که در واقع محصول مشترک کمپانی فنلاند Sonram Productions و بنیاد سینمایی فارابی است.

رامین سهراب علاوه بر تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی فیلم لایه های دروغ، بازیگر اصلی فیلم نیز محسوب می‌شود. سهراب که در خارج از کشور زندگی و تحصیل کرده، در سال ۲۰۱۷ با فیلم «ویولن» موفق به کسب جایزه استعداد برتر در جشنواره Action On Film در لاس‌وگاس و جایزه بهترین اکشن و بهترین فیلم کوتاه از جشنواره Fantasticfest شده است. سهراب در بازگشت به وطن، قصد کرده سینمای ایران را صاحب فیلمی تازه در ژانر اکشن کند. ژانر محبوب سال‌های دور مخاطبان سینمای ایران که این روزها به شدت مهجور مانده است.

فیلم لایه‌های دروغ

فیلم لایه‌های دروغ درباره آتش‌نشان ایرانی (با بازی رامین سهراب) است که با مشکلاتی در زندگی خود مواجه می‌شود. ساخت فیلم از سال ۲۰۱۷ آغاز شده و پس از مدتی توقف، فیلمبرداری دوباره از سر گرفته شده است. گویا بعد از فیلمبرداری بخشی از فیلم در فنلاند و ایران، سهراب سر صحنه فیلمبرداری دچار شکستگی شدید از ناحیه پا شده و در نهایت ساخت فیلم لایه‌های دروغ امسال به پایان رسیده است. فیلمی که از ترکیب بازیگران ایرانی و فنلاندی بهره برده و بازیگرانی چون جسیکا ولف، نادر فلاح، کامران تفتی، مجید سعیدی، آرمان درویش، ارسلان قاسمی، ونوس کانلی، میلاد میرزایی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رامین سهراب در گفت‌وگویی از عزم خود بر زنده کردن دوباره‌ی ژانر اکشن در سینمای ایران گفته است. ژانری که روزگاری، به واسه حضور بازیگران مطرح و محبوبی نظیر جمشید هاشم‌پور، مخاطبان بسیاری را جلب می‌کرد و حالا باید دید آیا رامین سهراب توانسته است گام‌های بلندی در راه احیای ژانر اکشن بردارد؟!