مجله نماوا، گلاره محمدی

فیلم بی‌مادر درامی اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی فاطمی است که داستان زندگی یک زوج جوان و اتفاقات ناخواسته زندگی آنها را روایت می‌کند. فاطمی درباره داستان فیلمش به «مهر» گفته بود: «این فیلم یک ملودرام اجتماعی است که لایه‌های فلسفی، اخلاقی و روان‌شناختی هم دارد. موضوع اصلی فیلم درباره یک زن و شوهر است که زندگی خوبی دارند، اما کمبودی در زندگی خود احساس می‌کنند و یکی از طرفین برای رفع آن تلاش و پافشاری می‌کند. به‌ واسطه همین پیگیری و تلاش، افراد دیگری به زندگی آن‌ها وارد می‌شود و همین رفت و آمدها زندگی آن‌ها را دچار مخاطراتی می‌کند.»

فیلم بی‌مادر

سیدمرتضی فاطمی، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار، دانشجوی دکترای فلسفه سیاسی است. او پس از کارگردانی چندین مستند در تلویزیون در سال ۱۳۹۲ تهیه‌کننده سریال «هوش سیاه۲» شد. او همچنین در برنامه «اختیاریه» شبکه پنج به‌عنوان مجری، گفت‌وگوهایی با شخصیت‌های شناخته شده داشته و در برنامه گفت‌وگو محور «۱۸۰درجه» شبکه افق به‌عنوان سردبیر و مجری حضور داشته است. او در زمینه روزنامه‌نگاری نیز، سردبیری هفته نامه پنجره را برعهده داشته است.

فاطمی در نخستین تجربه ساخت فیلم بلند سینمایی از گروه کاربلد و حرفه‌ای بهره برده است. حضور مسعود سلامی فیلمبردار، بهرام دهقانی تدوینگر، بامداد افشار سازنده موسیقی که براساس لالایی افغانی «الله هو» اجرا شده است و سهیل دانش اشراقی طراح صحنه که سال گذشته برای فیلم «روزی روزگاری در آبادان» سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه را از آن خود کرده بود، در کنار بازیگرانی چون پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، میترا حجار و امیر آقایی، کافی‌ست تا علاقه‌مندان به سینما را برای دیدن این فیلم سینمایی کنجکاو سازد.