مجله نماوا: پس از یک تلاش ناکام هالیوودی در اقتباس تصویری از اثر بزرگ فیلیپ پولمن نویسنده‌ی نامدار بریتانیایی (که البته فیلم بدی هم نبود اما به مذاق عاشقان سری کتاب‌ها خوش نیامد) حالا بی‌بی‌سی یک سریال برای اقتباس از «نیروی اهریمنی‌ او» تدارک دیده که هم به جزئیات بیش‌تر پرداخته و هم آن‌قدر انگلیسی هست که آقای پولمن تمام‌قد پشت آن بایستد و سریال را همان نسخه‌ای معرفی کند که باید از روی کتاب‌هاش ساخته می‌شد.
اگر برای ساخته‌نشدن دنباله‌ی سینمایی «نیروی اهریمنی‌ او» ناراحت شدید و فکر کردید دیگر چه زمانی ممکن است فراهم شود تا دوباره یک‌ گروه بازیگری در اندازه‌های نیکول کیدمن و دنیل کریگ دور هم جمع شوند، این‌جا دو بازیگر سرشناس انگلیسی یعنی روث ویلسون و جیمز مک‌آوی جایگزین آن‌ها شده‌اند و برگ برنده البته جک تورن نویسنده‌ی مورد اعتماد خانم رولینگ خالق هری پاترهاست که اجازه داد او در کنارش داستان نمایش‌نامه‌ی «هری پاتر و بچه‌ی نفرین‌شده» را بنویسد و نوشتن نمایش‌نامه را اصلا به خود او سپرد. حالا این‌جا آقای تورن از یک شاهکار ادبیات نوجوان دیگر بریتانیایی اقتباسی تازه کرده که گویا حسابی دل این یکی نویسنده شهیر انگلیس یعنی فیلیپ پولمن را هم برده است.
«نیروی اهریمنی‌ او» داستان لایرا و ویل پری دو نوجوان است که در دو دنیای موازی زندگی می‌کنند و وارد ماجراهایی حماسی می‌شوند، پر از خرس‌های سخن‌گو، پری‌ها و حیواناتی که تجسم روح آدم‌ها هستند و کنارشان حرکت می‌کنند. سری داستان‌هایی که روزنامه آبزرور آن را یکی از ۱۰۰ رمان پرفروش جهان معرفی کرده است.
سریال «نیروی اهریمنی‌ او» محصول بی‌بی‌سی وان و اچ‌بی‌او است، پخش آن از ۲۰۱۹ آغاز شده، تاکنون دو فصل از آن بیرون آمده و شما هم‌اکنون می‌توانید روی نماوا این سریال پربیننده را تماشا کنید.

متن و گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: رضا مهرپرور

تماشای این سریال در نماوا