مجله نماوا: انیمیشن‌های گروه سنی کودکان، اغلب بر آموزش مسائل اولیه‌ی زندگی تمرکز می‌کنند و تلاش می‌کنند تا کودکان را با حوزه‌ها و گروه‌های مختلف اجتماعی آشنا کنند. درنتیجه، بیشتر شخصیت‌های یک انیمیشن رده‌ی کودکان، اهمیت یکسانی در داستان فیلم یا سریال دارند. اما استراتژی انیمیشن‌های رده‌ سنی نوجوانان، متفاوت است. این انیمیشن‌ها که موضوع این ویدئوی ما هستند، صرفا برروی مسائل آموزشی گروه مخاطبان‌شان تمرکز نمی‌کنند؛ بلکه آموزش را به لایه‌های درونی قصه منتقل می‌کنند و در سطح بیرونی سریال، یک داستان با شروع، میانه و انتهای مشخص تعریف می‌کنند.

درواقع، سریال‌های انیمیشنی گروه نوجوانان، با همان فرمول‌های روایی فیلم‌ها و سریال‌های سینمایی و تلویزیونی مناسب برای بزرگ‌سالان ساخته می‌شوند. درنتیجه‌ی چنین رویکردی، برخی از شخصیت‌های این آثار، اهمیت بیش‌تری نسبت به شخصیت‌های فرعی قصه پیدا می‌کنند تا بتوانند از این طریق، برای مخاطب جذابیت ایجاد کنند. به‌عبارت‌دیگر، می‌شود گفت سروکله‌ی «قهرمان»، با همان تعاریفی که از او می‌شناسیم، در این انیمیشن‌ها پیدا می‌شود و «ماجراجویی» به یکی از بنیان‌های اصلی چنین قصه‌هایی تبدیل می‌شود.

در این‌جا، چندمورد از این سریال‌ها را برای معرفی به شما انتخاب کرده‌ایم: «شکارچیان اژدها»، «موریارتی میهن‌پرست»، «بتمن»، «هولمز کیوتو»، «شکست‌ناپذیر»، «پرنسس النا»، «رفیق شبح» و «خرگوش جادویی». این سریال‌ها، با دوبله‌ی اختصاصی روی سایت و اپلیکیشن نماوا قرار گرفته‌اند.

متن: محمدحسین گودرزی
گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری