مجله نماوا: «حرکت ناگهانی ممنوع» جدیدترین ساخته‌ی استیون سودربرگ است. فیلمی راجع‌به سرقت، که یکی از موتیف‌های مورد علاقه‌ی سودربرگ بوده: از ۱۱یار اوشن تا لوگان خوش‌شانس، این کارگردان نشان داده که بلد است چگونه پازل فیلمی در این ژانر را تکمیل کند.

سودربرگ برخلاف بسیاری از فیلم‌‌سازان با همان نخستین فیلم‌ش «رابطه، دروغ‌ و نوار ویدیویی» به شهرت رسید و جوان‌ترین برنده‌ی نخل طلای کن شد. در اسکار ۷۳م با دو فیلم «ترافیک» و «ارین براکُویچ» نامزد بهترین کارگردانی سال بود و در نهایت برنده شد و ویترین افتخارات خود را تکمیل کرد.
سودربرگ از میانه‌های دهه‌ی قبل دست به یک تغییر در سبک فیلم‌سازی خود زد و سالی حداقل یک یا دو فیلم ساخت. او از جمله پیشتازان استفاده از تکنولوژی‌های روز و فیلم‌سازی ارزان است و تعدادی از آثار متأخرش را با گوشی‌های آیفون تصویربرداری کرده.

با این همه به‌نظر می‌رسد «حرکت ناگهانی ممنوع» به حدی برای استیون سودربرگ جدی بوده که یک ست‌آپ سینمایی جدی برایش دست‌وپا کرده و اولین نکته‌ای که در مورد فیلم جلب نظر می‌کند، تصویربرداری خاص آن است.

«حرکت ناگهانی ممنوع» به سیاق اکثر کارهای سودربرگ پرستاره‌ست‌: از بِنیسیو دل‌تورو که پیش‌تر با «ترافیکِ» همین فیلم‌ساز برنده‌ی اسکار شد تا جولیا فاکس که دومین حضور جدی خود را پس از «الماس‌های تراش‌نخورده» برادران سفدی، مقابل دوربین سودربرگ تجربه می‌کند. دان چیدل نیز از دیگر بازیگران اصلی این فیلم است.
شما می‌توانید حرکت ناگهانی ممنوع را که محصول ۲۰۲۱ است، هم‌اکنون روی پلتفرم نماوا تماشا کنید.

متن: عرفان شفیع‌پور
گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری

تماشای این فیلم در نماوا