مجله نماوا: تماشاگران در همه‌ی دوره‌های تاریخ سینما، به موضوع‌هایی مثل «قتل»، «ترس در تنهایی» و «مشکلات روان‌شناختی» علاقه‌ی زیادی نشان داده‌اند. از آن‌جا که تجربه‌ی این تم‌ها در زندگی واقعی برای هر انسانی می‌تواند هزینه‌های زیادی به‌همراه داشته باشد، مخاطبان ترجیح می‌دهند هیجان و فرازونشیب این موضوعات را در دنیای سینما تجربه کنند.
فیلم «زنی پشت پنجره»، آخرین ساخته‌ی جو رایت، کارگردانِ مشهورِ انگلیسی، اغلب مضامین محبوب سینما را در خود جا داده است؛ یک تِریلر روان‌شناختی که از ترس و تنهایی شروع می‌شود و تا زوال و حتی قتل هم پیش می‌رود.
ما، جو رایت را به‌خاطر کارگردانی‌های درخشانش در فیلم‌های «غرور و تعصب» و «آناکارنینا» به خاطر می‌آوریم.
«زنی پشت پنجره»، داستان زنی به نام آنا فاکس است که به بیماری آگورافوبیا یا برون‌هراسی دچار شده است. افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، در فضاهای باز و مکان‌های عمومی دچار اضطراب و استرس شدید می‌شوند. همین ویژگی، باعث شده تا تمام داستان فیلم «زنی پشت پنجره»، در یک عمارت بزرگ، محل زندگی آنا، روایت شود؛ در یک ساختمان و تاحد زیادی فقط از پشت یک پنجره.
بازیگر نقش اصلی فیلم، ایمی آدامز است که با ظرافت و دقت زیادی، زندگی «آنا فاکس» را اجرا می‌کند. جولین مور، دیگر بازیگر مطرح این فیلم است که در یکی از فصل‌های فیلم، در مکالمه‌ای طولانی با ایمی آدامز، یکی از بهترین صحنه‌های اجراییِ فیلم را رقم می‌زند. در نسخه‌ی دوبله‌ی اختصاصی نماوا، دوتن از دوبلورهای مشهور و توان‌مند ایرانی، دو زن اصلی فیلم را صداپیشه‌گی می‌کنند. زهره شکوفنده به نقش جولین مور و مینو غزنوی در نقش ایمی آدامز.
گری اولدمن، یکی دیگر از ستاره‌های «زنی پشت پنجره» است که پیش‌ از این برای بازی در «تاریک‌ترین ساعت‌ها»ی همین کارگردان جایزه‌ی اسکار گرفته است. در نسخه‌ی دوبله، ابوالحسن تهامی‌نژاد، به‌جای اولدمن صحبت کرده است. انتخابی شنیدنی و کنجکاوی‌برانگیز.
در ابتدای فیلمِ تازه‌ی جو رایت، آنا از پشت پنجره، رفت‌وآمد خانواده‌ای را رصد می‌کند که به تازگی همسایه‌ی او شده‌اند. همین کنجکاوی‌های آنا از پشت پنجره، که شباهت زیادی با چشم‌چرانی‌های جیمز استوارت در فیلم مشهور هیچکاک، «پنجره‌ی عقبی»، دارد، هم‌زمان می‌شود با رخ‌دادِ اصلی قصه‌ی فیلم. حالا آنا، صحنه‌‌ی ویژه‌ای را از پشت پنجره‌ی خانه‌اش دیده. تماشای این حادثه‌ی هولناک، از یک‌سمت و مشکلات روانی زن هم از طرف دیگر، بحرانِ پرچالش فیلم «زنی پشت پنجره» را رقم می‌زنند.
شما می‌توانید این فیلم محصول سال ٢٠٢١ را با دوبله‌ و زیرنویس اختصاصی فارسی، روی سایت یا اپلیکیشن نماوا ببینید.

متن: محمدحسین گودرزی
گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری

تماشای این فیلم در نماوا