مجله نماوا: حتی کووید ۱۹ هم نتوانست مانع فیلم‌ساز کهنه‌کار انگلیسی شود؛ ریدلی اسکات در دوران کرونا با فیلم آخرین دوئل ثابت کرد در دهه‌ی نهم زندگی‌اش هم‌چنان تواناست.

«آخرین دوئل» در بستر یک فیلم تاریخی به سراغ یکی از مهم‌ترین جنبش‌های زمانه‌ی ما metoo# یا #من_هم رفته. در پاییز ۲۰۱۷ تعدادی از ستارگان زن مطرح هالیوود علیه آزار جنسی سیستماتیک این حرفه دست به اعتراض زدند. جنبشی که تنها به ساکنان دره‌ی رویا محدود نماند و فراگیر شد.

داستان «آخرین دوئل» براساس یک ماجرای واقعی در قرن ۱۴ میلادی و حول یک تجاوز پی‌ریزی شده و این فاجعه‌ی انسانی از دید سه ضلع این حادثه روایت می‌شود. جودی کومر در نقش مارگاریت، آدام درایور در قامت ژاک لو گری و مت دیمون به نقش ژان د کاروژ بازیگران اصلی این فیلم هستند.

بخش عمده‌ای از فیلم‌نامه‌ی «آخرین دوئل» را مت دیمون و بن افلک با یک‌دیگر نوشته‌اند. دو سینماگری که با نگارش «ویل هانتینگ نابغه»، در نخستین تجربه‌ی فیلم‌نامه‌نویسی مشترک‌شان، برنده‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه شدند؛ آن‌ها این‌جا هم توانسته‌اند فیلم‌نامه‌ای تاثیرگذار بنویسند که ترکیب آن با کارگردانی ریدلی اسکات فیلمی ساخته که در یادها باقی می‌ماند.

دوبله‌ی اختصاصی نماوا از آخرین دوئل به زودی منتشر خواهد شد و هم‌اکنون شما می‌توانید نسخه‌ی زیرنویس شده‌ی آن را در سایت فیلم یا اپلیکیشن نماوا تماشا کنید.

متن: عرفان شفیع‌پور
ترجمه: محمد تقوی
گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: حسین اکبری

تماشای آنلاین فیلم آخرین دوئل در نماوا