«تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» Transformers: The Last Knight شرکت پارامونت Paramount و مایکل بی Michael Bay از ۴۰۶۹ سالن سینما در اکران پنج‌روزه‌ی خود در باکس آفیس آمریکای شمالی ۶۹.۱ میلیون دلار فروش داشت که کمترین مقدار مجموعه و تردیدی برای در نظر گرفتن بازیگران برای فیلم‌های آینده‌ی این مجموعه است. این رقم شامل فروش ۴۵.۳ میلیون دلاری جمعه تا شنبه می‌شود.
«آخرین شوالیه» The Last Knight که به گفته‌ی پارامونت Paramount هزینه‌ی ساخت آن پیش از تبلیغات گسترده ۲۱۷ میلیون دلار بوده است، آخرین فیلم اکران شده در تابستان است که به روغن‌سوزی افتاده است، حداقل در ایالات‌متحده که فروش آن ۳۱ درصد کمتر از «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» Transformers: Age of Extinction (۲۰۱۴) بوده است؛ و این اولین فیلم این مجموعه است که اکرانی زیر ۱۰۰ میلیون دلار داشته است.خبر خوب این است که «تبدیل شوندگان ۵» Transformers 5 در خارج از آمریکا عملکرد بهتری دارد و از ۴۰ مارکت فروشی برابر با ۱۹۶.۲ میلیون دلار داشته — ازجمله ۱۲۳.۴ میلیون دلار به‌تنهایی در چین — و فروش جهانی خود را به ۲۶۵.۳ میلیون دلار رسانده است. عملکرد این فیلم در ادامه‌ی روندی است که «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» Transformers: Age of Extinction که فروش بین‌المللی بسیار بهتری داشت، به راه انداخت و اولین فیلم مجموعه‌ی «تبدیل شوندگان» بود که فروش جهانی آن از مرز ۱ میلیارد دلار عبور کرد که ۸۵۸.۶ میلیون دلار آن در خارج از آمریکا و ۲۴۵.۴ میلیون دلار آن داخل آمریکا بود. سالن‌های آی‌مکس Imax هم به میزان ۲۴.۳ میلیون دلار سهیم بودند.
مگان کالیگان، رئیس بازاریابی و پخش پارامونت، گفت:

این فیلم از ابتدا برای مخاطب جهانی ساخته شد و برای مخاطب جهانی هم پخش شد. در ساخت آن تنها ایالات‌متحده در ذهن نبود.

مارک والبرگ Mark Wahlberg برای درخشش در «آخرین شوالیه» بازمی‌گردد — اولین حضور او در مجموعه در قسمت «عصر انقراض» بود — درحالی‌که لارا هادوک Laura Haddock و آنتونی هاپکینز Anthony Hopkins در نقش یک پروفسور آکسفورد و یک لرد اهل انگلستان، به ترتیب، به جمع بازیگران این فیلم می‌پیوندند. این سه شخصیت باهم باید تلاش کنند تا پیش از نابودی دنیا پرده از تاریخ سری تبدیل شوندگان بردارند. جاش دوهامل Josh Duhamel که در سه فیلم اول مجموعه‌ی «تبدیل شوندگان» حضور داشت اما از «عصر انقراض» کنار گذاشته‌شده بود، در این فیلم بازی می‌کند.
مجموعه‌ی «تبدیل شوندگان» هرگز باب میل منتقدان نبوده و «آخرین شوالیه» امتیاز پایین ۱۵ درصد را در سایت “روتن تومیتوز “ Rotten Tomatoes به دست آورده است. تماشاگران امتیاز “B+ “در سینمااسکور به این فیلم دادند. ۵۷ درصد تماشاگران این فیلم را مردها تشکیل دادند، درحالی‌که ۵۱ درصد خریداران بلیت بالای ۲۵ سال سن داشتند. این فیلم پس از فروش ناموفق «گارد ساحلی» Baywatch در ابتدای تابستان، خبر بد دیگری برای پارامونت است.بی Bay گفته است که «آخرین شوالیه» آخرین فیلم «تبدیل شوندگان» او خواهد بود، اما پارامونت همچنان تصمیم دارد این مجموعه را سر پا نگه دارد. سال گذشته این استودیو که در آن زمان تحت رهبری برد گری Brad Grey بود اعلام کرد سه فیلم «تبدیل شوندگان» دیگر ساخته خواهد شد، ازجمله یک اسپین‌آف مختص بامبل‌بی (یکی از شخصیت‌های مجموعه) که هنوز عنوانی برای آن در نظر گرفته نشده و تاریخ اکران آن ۸ ژوئن ۲۰۱۸ خواهد بود. حالا تصمیم با رئیس و مدیرعامل جدید پارامونت، جیم جیانپولوس Jim Gianopulos خواهد بود که سرنوشت قسمت‌های بعدی، به‌جز اسپین‌آف را رقم بزند. «بامبل‌بی» با بازی هیلی استاینفلد Hailee Steinfeld و به کارگردانی تراویس نایت Travis Knight از تابستان امسال شروع به فیلم‌برداری خواهد کرد.
درجاهای دیگر، «واندر وومن» شرکت وارنر Warner Bros؛ و پتی جنکینس Patty Jenkins — یک فیلم برجسته‌ی تابستان — به رکورد زنی در چهارمین آخر هفته‌ی خود ادامه می‌دهد و اکنون پنجمین فیلم پرفروش با کارگردان زن شده است. این فیلم بزرگ ابرقهرمانی فروش تحسین‌برانگیز ۲۵.۲ میلیون دلاری داشت و جمع فروش داخل آمریکا را از ۳۰۰ میلیون دلار عبور داد. در دنیا، این فیلم با بازی گل گدوت Gal Gadot فروشی معادل ۶۵۲.۹ میلیون دلار داشته است.
تخمین‌های یکشنبه رقابت تنگاتنگ «واندر وومن» با «ماشین‌ها ۳» Cars 3 دیزنی Disney و پیکسار Pixar برای رتبه‌ی دوم را نشان می‌دهد. نتیجه وقتی مشخص خواهد شد که اعداد نهایی آخر هفته، در روز دوشنبه جمع زده شوند.«ماشین‌ها ۳» Cars 3 جمع فروش جهانی ۱۴۱.۳ میلیون دلاری را نشان می‌دهد (این فیلم به‌تدریج در خارج از امریکا اکران می‌شود). در داخل امریکا افت ۵۳ درصدی داشت که سقوط نسبتاً شدیدی برای یک فیلم انیمیشنی محسوب می‌شود. در آخر هفته‌ی اخیر، این فیلم که قسمت سوم مجموعه‌ی «ماشین‌ها» است با ۵۳.۷ میلیون دلار اکران شد که کمترین مقدار این مجموعه است.
فیلم مستقل «۴۷ متر پایین» 47 Meters Down با ۷.۴ میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت، درحالی‌که «همه نگاه‌ها به من» All Eyez on Me و «مومیایی» The Mummy با فروش حدود ۵.۸ میلیون دلار برای هرکدام، در رقابت نزدیکی برای مقام پنجم بودند.
در باکس آفیس اختصاصی خبر بزرگی بود، «مریض بزرگ» The Big Sick اثر فیلم‌ساز مایکل شوالتر Michael Showalter و «فریب‌خورده» The Beguiled به کارگردانی سوفیا کاپولا Sofia Coppola، دو تا از بهترین میانگین‌های سالن سینما را تا به اینجای سال رقم زدند.
«مریض بزرگ» The Big Sick، فیلم منتقد پسند آمازون استودیوز Amazon Studios و لاینزگیت Lionsgate که در ۵ سالن سینما اکران شد ۴۳۵ هزار دلار فروش داشت و میانگین هر سالن آن ۸۷ هزار دلار بود. با فیلم‌نامه‌ای از کمیل نانجیانی Kumail Nanjiani و همسر فعلی‌اش امیلی گوردون Emily Gordon، این فیلم درباره‌ی دوره‌ی آشنایی این زوج در زندگی واقعی است و به یک کمدین جوان پاکستانی (نانجیانی) و دوست‌دختر آمریکایی‌اش (زویی کازان Zoe Kazan) می‌پردازد که باید با تفاوت‌های فرهنگی یکدیگر (و دو پدر و مادر کاملاً متفاوت) کنار بیایند درحالی‌که دختر به‌شدت مریض می‌شود. جاد اپتاو Judd Apatow تهیه‌کننده‌ی این فیلم بود که در جشنواره‌ی فیلم ساندنس Sundance ۲۰۱۷ اکران شد.
«مریض بزرگ» پیروزی دیگری برای آمازون استودیوز Amazon Studios، پس از «منچستر کنار دریا» Manchester by the Sea که نامزد اسکار بود، به‌حساب می‌آید.
باب برنی، رئیس بازاریابی و پخش آمازون استودیوز، گفت:

ما افرادی را می‌بینیم که برای بار دوم «مریض بزرگ» را تماشا می‌کنند. این فیلم یک کمدی-رمانتیک بسیار شیرین است و مایکل Michael توانست تعادل کاملی بین کمدی و رمانتیک ایجاد کند. فکر می‌کند در تمام تابستان این فیلم پخش خواهد شد.

«فریب‌خورده» The Beguiled که در چهار سالن سینما اکران شد ۲۴۱ هزار دلار و متوسط ۶۰، ۱۳۶ دلار برای هر سالن سینما، فروش داشت. نیکول کیدمن Nicole Kidman، کالین فارل Colin Farrell و کریستن دانست Kirsten Dunst در این فیلم بازی می‌کنند که داستان یک مدرسه‌ی دخترانه‌ی جنوبی است که به یک سرباز نیروهای متحد در جنگ داخلی آمریکا پناه می‌دهد. این فیلم شرکت فوکس فیچرز Focus Features در رقابت جشنواره‌ی فیلم کن در ماه می، اکران شد و جایزه‌ی بهترین کارگردان را برای کاپولا به ارمغان آورد (او دومین زنی است که موفق به دریافت این جایزه شده است.)
لیزا بونل، رئیس پخش فوکس فیچرز Focus Features، گفت:

ما از این اکران بسیار خرسندیم و رضایت مخصوص ما از این است که این فیلم بالاترین میانگین نمایش در هر پرده را در میان فیلم‌های کاپولا داشته و برای توسعه‌ی بیشتر در آخر هفته‌ی بعد در موقعیت مناسبی قرار دارد. این سومین همکاری فوکس فیچرز با سوفیا است و او فیلمی سرگرم‌کننده با جوی خوب و حضور قوی زنان در پشت و جلوی دوربین ساخته است.

به خاطر اکران ناامید‌کننده‌ی «آخرین شوالیه»، درآمد کلی باکس آفیس نسبت به آخر هفته‌ی مشابه در سال قبل ۲۵ درصد افت داشت، اما تحلیل‌گران معتقدند فروش در آخر هفته‌ی بعد، وقتی‌که «بچه راننده » Baby Driver و «من نفرت‌انگیز ۳» Despicable Me 3 اکران شوند، بالا خواهد بود. فیلم دوم که انتظار می‌رود کولاک کند، هم‌اکنون در ۶ مارکت اول خود در خارج از آمریکا اکران شده و ۱۸.۹ میلیون دلار تابه‌حال فروخته است.

به این مطلب امتیاز دهید
این پست را به اشتراک بگذارید