میازاکی که آثارش در ژاپن و دیگر کشورها بسیار محبوب و پرفروش بوده و برنده جوایز زیادی شده، در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که می‌خواهد بازنشسته شود. شینکای که به‌وسیله محبوبیت فیلم جدید خود، رو به‌سوی پیشرفت گذاشته و در حال حاضر برای خود نامی درصحنه انیمیشن ژاپن ساخته، به چشم جانشینی برای میازاکی به او نگاه می‌شود؛ اما انیماتورهای ژاپنی دلیل خوبی دارند که از کلمه میازاکیِ جدید متنفر باشند. اول اینکه این مسئله آن‌ها را با طرفداران درگیر می‌کند که انتظار دارند که فیلم شبیه یا تقلیدی از کار استاد باشد. دوم اینکه فروش آن‌ها در باکس آفیس با میازاکی مقایسه می‌شود که تنها تعداد محدودی از رقیبان یا جانشینانش می‌توانند به آن نزدیک شوند. پس اینجا باید به ماکوتو شینگهای که در میان این میازاکی‌هایی جدید جزو تحسین‌شده‌ترین‌هاست، تبریک گفت و او را تحسین کرد. بخصوص که فیلم او نه در اواسط جولای (بهترین زمان برای به نمایش درآمدن فیلم‌ها) بلکه در اواخر آگوست منتشر شد. انیمه «اسم تو» با ترکیبی از جزئیات واقعه گرایانه زیبا و فانتزی‌های مبتنی بر عواطف و احساسات، پویانمایی شده که باعث می‌شود مقایسه آن با میازاکی نامعقول نباشد، فیلم‌های شینکای تاکنون، ازجمله اولین کار بزرگ و شاهکار او «پنج سانتیمتر در ثانیه» ۲۰۰۷، حساسیت‌های عاشقانه‌تری نسبت به کارهای میازاکی دارد؛ داستان یک زوج جوان عاشق در مقابل با قهرمانان زن دلیر فیلم‌های استاد که در انواع ماجراجویی‌ها درگیر می‌شوند.
در این شماره از آنکات به انمیه دوست داشتنی و شگفت انگیز «اسم تو» می پردازیم و در باره این با هم گپ می‌زنیم که انیمه چیست و چه فرقی با انیمیشن دارد.

به این مطلب امتیاز دهید
این پست را به اشتراک بگذارید