زمان زیادی از مرگ سوشانت سینگ راجپوت بازیگر جوان هندی نمی‌گذرد. او طی ۹ سال فعالیت هنری در فیلم‌های متعددی بازی کرد و توانست شهرت زیادی به دست آورد. او آخرین بار در مقابل شرادها کاپور در چیهچوره Chhichhore دیده شد و دل بیچاره Dil Bechara اثر موکش چابرا جدیدترین بازی راجپوت را ثبت کرد. در این مقاله، بهترین فیلم‌های سوشانت سینگ راجپوت را معرفی و بررسی می‌کنیم.

همچنین بخوانید:
نقد و بررسی دل بیچاره Dil Bechara – فیلمی تاثیرگذار و اندوهناک

۱. دل بیچاره Dil Bechara

دل بیچاره Dil Bechara

این فیلم آخرین فیلمی بود که راجپوت در آن بازی کرد و نقش اصلی را در فیلم موکش چابرا برعهده داشت. دل بیچاره بازسازی نسخه هالیوودی بخت پریشان The Fault in Our Stars بود که براساس رمان جان گرین با همین عنوان در سال ۲۰۱۲ ساخته شد. سیف علی خان به‌صورت ویژه در این فیلم بازی کرده است. سازندگان فیلم قصد داشتند دل بیچاره را به‌صورت دیجیتالی به نمایش بگذارند، اما طرفدارها در شبکه‌های اجتماعی خواستار اکران فیلم در سینما به‌عنوان ادای احترامی به راجپوت هستند.

۲. چیهچوره Chhichhore

چیهچوره Chhichhore - سوشانت سینگ راجپوت

سوشانت سینگ راجپوت پیش از مرگش، آخرین بار در سال ۲۰۱۹ در فیلم چیهچوره ساخته نیتش تیواری در سالن‌های سینما دیده شد. وارون شرما، پراتیک بابار، تاهیر سینگ باسین، ناوین پولی شتی و توشر پندی از جمله دیگر بازیگران فیلم در کنار راجپوت و کاپور هستند.

۳. کدارنات Kedarnath

کدارنات Kedarnath - سوشانت سینگ راجپوت

آبیشک کاپور این فیلم را کارگردانی کرد و اشاره‌ای به باران‌های سیل‌‌آسای اوتاراکند شمال هند در سال ۲۰۱۳ نیز داشت. این فیلم اولین تجربه بازیگری سارا علی خان، دختر سیف علی خان و امریتا سینگ بود. بازی درخشان راجپوت نقدهای مثبتی دریافت کرد. اکثر تماشاچی‌ها از انتخاب دو بازیگر نقش اصلی رضایت داشتند.

۴. سانچیریا Sonchiriya

 سانچیریا Sonchiriya - سوشانت سینگ راجپوت

این فیلم به کارگردانی ابیشک چوبی و با بازی سوشانت سینگ راجپوت، بومی پدنکار، مانوج باجپایی، رانویر شوری و اشوتوش رانا در سال ۲۰۱۹ اکران شد. نظر مثبت منتقدان به این فیلم جلب شد. سانچیریا داستان گروه‌های دزدی در سال ۱۹۷۵ را روایت می‌کند که خودشان را شورشیان می‌نامیدند. تمام دیالوگ‌های این فیلم به گویش بوندلی است. سال گذشته و پس از شکست این فیلم در گیشه، راجپوت در یک حرکت غافلگیرانه تمام پست‌های اینستاگرام صفحه شخصی‌اش را پاک کرد و در قسمت بیوگرافی نوشت: «الان اینجا نیستم».

۵. دونی: داستان ناگفته M.S Dhoni: The Untold Story

دونی: داستان ناگفته M.S Dhoni: The Untold Story - سوشانت سینگ راجپوت

داستان این فیلم با الهام از زندگی ماهیندرا دونی (بازیکن کریکت هندی) ساخته شده است. نیراج پاندی نقش اول را به راجپوت سپرد و فیلم را کارگردانی کرد. دیشا پاتانی، کیارا ادوانی و انوپم کهیر از دیگر بازیگران این فیلم زندگی‌نامه‌ای هستند. نقش‌آفرینی سوشانت سینگ راجپوت مورد رضایت منتقدان قرار گرفت و نامزد دریافت جایزه‌های متعدد شد. دونی: داستان ناگفته یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های بالیوود در سال ۲۰۱۶ بود.

۶. کای پو چی Kai Po Che

کای پو چی Kai Po Che - سوشانت سینگ راجپوت

این فیلم اولین تجربه بازیگری راجپوت محسوب می‌شود. آبیشک کاپور با اقتباس از رمان سه اشتباه زندگی من The 3 Mistakes of My Life به قلم چتان بهجت این فیلم را در سال ۲۰۱۳ ساخت. راجکومار رائو و آمیت ساد دو نقش اصلی دیگر را بازی می‌کنند و آمریتا پوی نقش اول زن داستان را دارد. داستان درباره سه دوست است که رویای داشتن یک مغازه و آکادمی ورزشی را در سر می‌پرورانند.

۷. یک عاشقانه تصادفی Shuddh Desi Romance

 یک عاشقانه تصادفی Shuddh Desi Romance - سوشانت سینگ راجپوت

راجپوت، پرینیتی چوپرا و وانی کاپور نقش‌های اصلی این فیلم را بازی کرده‌اند. یک عاشقانه تصادفی اولین نقش‌آفرینی وانی کاپور در صنعت فیلم‌سازی هندی در سال ۲۰۱۳ بود. داستان فیلم در جایپور می‌گذرد و نگاه نسل جدید به تعهد، رابطه طولانی‌مدت بدون ازدواج و ازدواج‌های سنتی در مقایسه با ازدواج‌های عاشقانه در شهرهای کوچک هند را به تصویر می‌کشد.

۸. پی‌کی PK

 پی‌کی PK  - سوشانت سینگ راجپوت

پی‌کی فیلم طنز و کمدی درام به کارگردانی راجکومار هیرانی محصول ۲۰۱۴ است که داستان بیگانه‌ای که برای انجام دادن تحقیقاتی به زمین آمده‌ را روایت می‌کند. یک دزد کنترل او را می‌دزدد و بعد آن را به یک گورو (راهنمای دینی) می‌فروشد. عامر خان نقش اصلی فیلم را برعهده دارد و راجپوت، انوشکا شارما، بومان ایرانی، سراب شوکلا و سانجی دات نقش‌های دیگر را بازی کرده‌اند. سوشانت سینگ راجپوت نقش یک پاکستانی مسلمان را بازی می‌کند که عاشق جاگو می‌شود.

۹. رابطه Raabta

رابطه Raabta - سوشانت سینگ راجپوت

سوشانت سینگ راجپوت و کریتی سانون نقش‌های اصلی فیلم رابطه را بازی کرده‌اند. جیم سراب، راجکومار یاداو و وارون شارما در نقش‌های دیگر ظاهر شده‌اند. داستان اصلی فیلم درباره عشق‌های نافرجام است. خبرهایی مبنی بر حضور آلیا بات هنرپیشه و خواننده هندی-بریتانیایی در نقش اصلی زن این فیلم شنیده شد که هرگز به حقیقت نپیوست. 

۱۰. کارآگاه بیومکشی بخشی Detective Byomkesh Bakshy

کارآگاه بیومکشی بخشی Detective Byomkesh Bakshy - سوشانت سینگ راجپوت

دیباکار بانیرچی این فیلم را با الهام از شخصیت افسانه‌ای بیومکشی بخشی در سال ۲۰۱۵ کارگردانی کرده است. اناند تیواری و سواستیکا مکهرجی در کنار سوشانت سینگ راجپوت نقش‌های اصلی را بازی کرده‌اند. این فیلم نقدهای مثبتی از طرف منتقدان دریافت کرد. 

این مقاله برگرفته از سایت timesofindia.indiatimes.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.