عشق، در هر سن و سالی که اتفاق بیفتد، معمولا پیچیدگی‌هایی به همراه خود دارد. اما در سریال جدید و سحرآمیز آمازون جان کارنی، به این واقعیت‌های سخت آن‌چنان پرداخته نشده است. عشق امروزی Modern Love از ستونی در نیویورک تایمز به همین نام اقتباس شده است (از روی این ستون یک پادکست نیز ساخته شده است).
کارنی تهیه‌کنندگی این سریال را بر عهده داشته است و از ۸ قسمت این سریال که داستان‌های مستقلی را روایت می‌کنند، ۴ تا را کارگردانی کرده است. کارنی در سال ۲۰۰۷ با موزیکال «یک بار» به شهرت رسید. او بعدها در مصاحبه‌ای گفت از کار کردن با کیرا نایتلی پشیمان است، چرا که او صداقت و خودارزیابی که او برای بازی در «دوباره شروع کن» سال ۲۰۱۳‌ انتظار داشته است را از خودش نشان نداده است؛ صحبت‌هایی که تنش‌های زیادی را به همراه داشت. کارنی پس از آن عذرخواهی کرد. مشخص است او از کار کردن با چهره‌های مطرح هالیوودی خسته نشده است؛ چرا که عشق امروزی Modern Love نیز پر از ستاره‌های مطرح سینما است.

همچنین بخوانید:
نقد و بررسی مینی سریال توسعه دهندگان Devs – سریالی علمی-تخیلی با نگاهی خاص به آینده

اندرو اسکات

ان هتوی نقش یک وکیل دوقطبی را بازی می‌کند که زندگی عشقی‌اش درست مانند ترن هوایی میان علاقه‌ی شدید با دیدن یک فرد در نگاه اول و تنهایی و انزوای خود خواسته در جریان است. اندرو اسکات، که همان کشیش محبوب در «فلیبگ» است، در نقش مردی که همراه با شریک زندگی‌اش تصمیم دارند فرزندی را به فرزند‌خواندگی قبول کند، بازی کرده است. کاترین کینر و دو پتل نیز در یکی دیگر از قسمت‌های این سریال داستان خود در مورد عشق گمشده و اینکه چرا گاهی اوقات بهتر است به جای اینکه از گذشته خود فرار کنید، با آن مواجه شده و به سمتش بروید، را روایت کرده‌اند.
کارنی علاقه‌ی زیادی برای به تصویر کشیدن عشق در زندگی هر روزه دارد، چیزی که در قسمت “وقتی که دربان، مرد اصلی زندگی شماست” به کمک کریستین میلیوتی («آشنایی با مادر» و “یو‌اس‌اس کالیستر «آینه‌ی سیاه») به زیبایی به تصویر کشید. مگی (میلیوتی) دختری است که در زندگی عشقی‌اش شانس خوبی نداشته است و دربان آپارتمانی که در آن زندگی می‌کند (لورنتینو پوسا) داوری است که صلاحیت افرادی که با مگی معاشرت می‌کنند را می‌سنجد. البته داستان عجیبی به نظر می‌رسد: و مهم‌تر از همه باید به این توجه کرد که این قسمت، درست مانند تمام قسمت‌های عشق امروزی Modern Love، بر اساس داستانی‌ واقعی ساخته شده است.

عشق امروزی

کارنی می‌تواند خیلی سریع جریانی را در آثارش ایجاد کند که به مخاطب حس خوبی را القا کنند و داستانی گول‌زننده در مورد ذات خوب انسان‌ها و اینکه همیشه به دنبال رنگین‌کمان رفتن و عاشق شدن ارزشش را دارد، چرا که در نهایت به آن چیزی که می‌خواهید می‌رسید و خوشبختی را پیدا می‌کنید، را به مخاطب نشان دهد. این روزها دنیا به شدت تاریک و ترسناک است. عشق امروزی Modern Love اینجاست تا به ما بگوید ایرادی ندارد اگر خود را غرق مثبت‌اندیشی بکنیم، کاری که این سریال در انجام آن به شدت موفق بوده است.
با این حال اینکه در قسمت چهار، شارون هورگان که نگاهی بدبینانه‌تر به زندگی دارد، به عنوان نویسنده و کارگردان کار خودش را در این سریال آغاز می‌کند، جای خوشحالی دارد. در “تلاش برای زنده نگه داشتن رابطه”، تینا فی و جان اسلتری در نقش یک زوج که دائما در حال دعوا کردن هستند، بازی کرده‌‌اند. این زوج طی بازی تنیس هفتگی یاد می‌گیرند ایرادات یکدیگر را قبول کنند و حتی این ایرادات را دوست داشته باشند.
هورگان نگاه افسانه‌ای که کارنی به تصویر کشیده است را به کلی دور می‌اندازد: بدبینی او مانند نفسی تازه در میانه سریال یک دیدگاه جدید را جلوی دوربین می‌آورد. به هر حال گاهی اوقات در کنار شیرینی، نیاز به کمی تلخی هم دارید.

عشق امروزی

عشق امروزی Modern Love هجده اکتبر پخش شد.
منبع independent

و حالا نظر سایر منتقدین درباره‌ی این سریال:

ایمی آماتانجلو منتقد پیست نوشته است:

“این سریال پر از نام‌های بزرگ است، به طوری که می‌توانید پیدا کردن افراد مشهور در قسمت‌‌های این سریال را به یک بازی در آورید (“اینجا رو ببینید! اد شیران هم هست!”). قسمت‌هایی که کارنی کارگردانی آن‌‌ها را برعهده داشته است سیری استوار و خلاقانه را طی می‌کنند. ویراستار ستون “عشق امروزی”، دنیل جونز نیز یکی از تهیه‌کنندگان این سریال است. در مجموع چیزی که از آب درآمده است کاملا با منبع اصلی‌اش هماهنگ است؛ تمام قسمت‌های این سریال دلنشین و سرزنده است. ستون “عشق مدرن” هر یکشنبه چاپ می‌شود، در نتیجه هنوز داستان‌های زیاد دیگری است که می‌توانند در این سریال روایت شوند.بی‌صبرانه منتظر تماشای قسمت‌‌های بعدی این سریال هستم.”

بروس میلر منتقد سیوکس سیتی ژورنال در نقد خود آورده است:

“«عشق امروزی» درست همانند یک کادوی غیرمنتظره، دلایل بسیار زیادی برای آوردن لبخند بر روی صورت شما دارد. استفاده از درام‌های زندگی واقعی و اقتباس از آن‌ها تصمیم بی‌نظیری بوده است. و حالا باید صبر کنیم تا ببینیم کی اقتباسی از این داستان‌ها را در هالیوود خواهیم دید. “

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.