جیم کری قصد دارد در سال ۲۰۲۰ روی نکات مثبت متمرکز شود و به همین منظور می‌خواهد یکی از منبع الهام‌های زشتش را کنار بگذارد؛ رئیس‌جمهور دونالد ترامپ.
کری در مصاحبه‌ای که با ایندی‌وایر داشت گفت:

فاصلهٔ میان کار حرفه‌ایم جلوی دوربین و اتفاقات زندگی‌ام واقعا خارق‌العاده‌ است. خب، بخش سیاسی هم وجود دارد اما در واقع این بخش را با خودم به سال ۲۰۲۰ نیاوردم. این قسمت برایم تا حد زیادی حذف شده است.

کری در سال گذشته زمان زیادی برای کشیدن نقاشی‌های طنز با تم سیاسی گذراند که بسیاری از آنها با اظهارات ترامپ و چهره‌ٔ انتقادی این شخص ترکیب شده بود. از آگوست ۲۰۱۷ و ظهور اولین آثار کاریکاتور این بازیگر، جنجال‌های زیادی به برخی آثار او وارد شد، اما کری در مورد چندین موضوع حیاتی و مهم نظرش را بیان کرد. آخرین نقاشی او در سال گذشته، چهرهٔ رئیس‌جمهور را رو به یک کاسه توالت نشان می‌داد که طعنه‌ای به خشم و شکایت عجیب‌وغریب او در مورد لوله‌کشی مدرن بود. 
کری در ادامه گفت:

نقاشی های سیاسی طنز جیم کری

من هر چیزی که نیاز بود بگویم را گفتم، جیغ‌ودادهایم را کردم، به مردم هشدار دادم و دیگر کافی است. آنها می‌دانند من چه حسی دارم. بنابراین در رای‌گیری ماه نوامبر شرکت می‌کنم و تمام. اگر اوضاع خوب پیش نرود، بالاخره نتایج آن را می‌پذیرم. اما دیگر حاضر نیستم یک ثانیه بیشتر وقتم را با این رئیس‌جمهور خودشیفته تلف کنم… راستی اسمش چی بود؟

در عوض، کری در حال پیدا کردن الهام‌های مثبت در سال جدید است. او سال ۲۰۲۰ را با پرتره‌ای از خودش که مشغول نگاه کردن به یک انبه است، شروع کرده و این موضوع را در دو عکس بعدی‌اش هم استفاده کرده است. 
علاوه بر انبه، کری به برخی فیلم‌ها، به خصوص انگل Parasite اثر بونگ جون-هو، برنده اسکار، هم علاقه نشان داده است. او گفت:

فیلم‌هایی که می‌بینم مرا هیجان‌زده می‌کنند. من از دیدن انگل هیجان‌زده شدم! این فیلم بی‌نظیر است. رویکردی که این فیلم نسبت به روابط اعضای خانواده نسبت به پدر خانواده دارد، بسیار هوشمندانه است و آخر فیلم مرا به گریه انداخت.

کری گفت پس از تماشای جواهرات تراش‌نخورده Uncut Gems با آدام سندلر تماس گرفته و از نادیده گرفته شدن این فیلم در اسکار ابراز ناراحتی کرده، اما عاشق خود فیلم و بازی سندلر شده است. 

سریال شوخی
سریال شوخی

در آخر، کری از علاقه‌اش به یک نامزد اسکار دیگر گفت: جوجو خرگوشه Jojo Rabbit ساختهٔ تایکا وایتیتی. او که به شدت شیفتهٔ این فیلم شده گفت:

سرحالی و زیرکی خالص این فیلم مرا هیجان‌زده کرد. پرداختن به موضوعی این‌چنین جدی با چنین روشی، مثل تجربهٔ بودن در بهشت بود. برای همین است که ما فیلم‌‌های این مدلی می‌سازیم. این فیلم به نظر من بسیار زیباست.

کری جزو نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ نیست، اما امسال اثر مهمی از او را خواهیم دید. پخش فصل دوم سریال شوخی Kidding از ۹ فوریه آغاز شد. فصل اول این سریال موفق به دریافت ۲ نامزدی گلدن گلوب (بهترین سریال تلویزیونی موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد تلویزیون موزیکال یا کمدی) شد. همچنین، کری را از ۱۴ فوریه در یکی از نقش‌های اصلی سونیک خارپشت Sonic the Hedgehog خواهیم دید. 
جدا از این پروژه‌ها، کری برای به چالش کشیدن خودش و حفظ روحیه مثبت بسیار هیجان دارد و با خنده گفت:

من برای همه بسیار خوشحالم. اینکه چنین فیلم‌هایی هنوز ساخته می‌شوند، اینکه هنر ارزنده هنوز وجود دارد، مرا نسبت به همه چیز امیدوار می‌کند. این عالی است و من می‌خواهم بخشی از همهٔ اینها باشم.

این مقاله برگرفته از نوشته بن تراویس در سایت indiewire است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.