موسیقی موردپسند مردم همیشه در فیلم‌های جدید ظاهر خواهد شد، اما فیلم‌ها به‌ندرت از موسیقی به شیوه‌ای خلاقانه استفاده می‌کنند. در اغلب موارد، تنها جدیدترین آهنگ همه‌پسند به پس‌زمینه یک صحنه اضافه می‌شود و پس از آن، عوامل دست از کار می‌کشند. اما برخی از فیلم‌ها، بالا و بالاتر می‌روند و خوش می‌گذرانند؛ به‌طرز بی‌عیب‌ونقصی آهنگی را با فیلم‌شان تناسب می‌بخشند یا حداقل سعی می‌کنند از این متریال به روشی جدید و منحصربه‌فرد استفاده کنند.
در فیلم‌های بی‌شماری از موسیقی‌های نمادین گروه کوئین Queen استفاده شده است اما اکثر آن‌ها به روشی مشابه عمل کرده‌اند. اگر یک پیروزی برای تیمی که شکست آن حتمی بوده، حاصل شود، شما به احتمال زیاد آهنگ “We Are The Champions” ما قهرمانیم را خواهید شنید. اما فیلم‌هایی که برای این لیست انتخاب کرده‌ایم از موسیقی گروه کوئین به‌نحوی جدید و خلاقانه بهره برده‌اند. بنابراین بیایید به تعدادی از این خلاق‌ترین فیلم‌های تمام ادوار که از موسیقی نمادین گروه کوئین استفاده کرده‌اند، سری بزنیم.

همچنین بخوانید:
رتبه‌بندی بهترین فیلم‌های گروه بیتلز براساس امتیاز IMDb

۱۰ – وفادارانه ۲۰۰۰ High Fidelity

وفاداری بزرگ - کمدی رمانتیک

«وفادارانه» داستان جان کیوسک را دنبال می‌کند؛ صاحب یک مغازه فروش آلبوم‌های موسیقی که جدایی‌های گذشته‌اش را مانند یک لیست آهنگ پنج‌تایی برتر برای مخاطب بازپخش می‌کند. آهنگ گروه کوئین “We Are The Champions” ما قهرمانیم، پس از مواجه شدن او با دوست سابقش،‌ برای مدت کوتاهی پخش می‌شود. او با دوست‌دختر سابق خود درباره دوست جدیدش صحبت می‌کند، دختر به او می‌گوید که آن‌ها هنوز با هم صمیمی نشده‌اند. پس از آن، او چهره‌ای خشک و بی‌تفاوت به خود می‌گیرد تا این‌که از آپارتمان دوست سابقش خارج می‌شود و با این آهنگ شروع به جشن گرفتن می‌کند. این ترانه معمولاً در فیلم‌های ورزشی بعد از یک پیروزی بزرگ پخش می‌شود، اما این فیلم از آن برای رویکردی کمدی‌تر استفاده می‌کند.

۹ – طلسم الا ۲۰۰۴ Ella Enchanted

طلسم الا - کوئین

«طلسم الا» از آهنگ کوئین، “Somebody to Love” («کسی برای عاشق شدن»)، استفاده می‌کند. این فیلم درباره الا (با بازی آن هاتاوی) است؛ او می‌کوشد زندگی عادی‌ای داشته باشد که البته برای او دشوار است چراکه وی نفرین شده است. الا تحت طلسمی قرار گرفته است که او را وادار می‌کند مطیع باشد و دقیقاً همان چیزی که به او گفته می‌شود را انجام دهد؛ بدون هیچ حق انتخابی. او با دوست جدیدش که یک شاهزاده سلطنتی (با بازی هیو دنسی) است، سفر می‌کند و در این زمان به‌صورت تصادفی با انواع مختلفی از موجودات خارق‌العاده روبرو می‌شوند. یک غول به الا نزدیک می‌شود و از او می‌خواهد آواز بخواند و الا باید اطاعت کند. بنابراین او یک اجرای آرام از “Somebody to Love” کسی برای عاشق شدن را آغاز می‌کند که هرچه ادامه پیدا می‌کند پیوسته بلند و بلندتر می‌شود و او اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌یابد. این یک صحنه سرگرم‌کننده است که باعث می‌شود هر آن‌کس که در آن‌جا حضور دارد برقصد و در آواز خواندن او را همراهی کند.

۸ – مولن روژ! ۲۰۰۱ Moulin Rouge

مولن روژ - کوئین

این فیلم موزیکال شامل ریمیکس‌ها و نسخه‌های جدید موسیقی مدرن است که به مسیر اصلی روایت داستان این فیلم تبدیل می‌شود. «مولن روژ!» قصه یک نویسنده خرده‌پا (با بازی یوان مک‌گرگور) را دنبال می‌کند؛ او شیفته یک رقصنده مسحورکننده (با بازی نیکول کیدمن) می‌شود اما این عشقی ممنوعه است چراکه این زن به مردی ثروتمند قول داده شده است.  وقتی همه چیز خراب می‌شود، تنها یک آهنگ وجود دارد که کاراکترها می‌توانند بخوانند، و آن آهنگ گروه کوئین، “The Show Must Go On” نمایش باید ادامه یابد، است.

۷ – تیغ شهرت ۲۰۰۷ Blades Of Glory

تیغ شهرت - کوئین

در این فیلم، دو کاراکتر اصلی برنامه نمایشی اسکیت‌سواری پایانی خود را با آهنگ گروه کوئین از فلش گوردون Flash Gordon، “تم فلش”، اجرا می‌کنند. «تیغ شهرت» درباره دو مرد اسکیت‌سوار (با بازی ویل فرل و جون هدر) است که تلاش می‌کنند در قالب یک تیم حرفه ازدست‌رفته‌شان را بازیابند چراکه آن‌ها از همه رقابت‌های انفرادی محروم شده‌اند.
برنامه نمایشی آن‌ها شامل لباس‌هایی از آینده، پرش‌هایی عجیب‌وغریب و غیرواقعی و جلوه‌هایی می‌شود که به‌سبب تدوین فوق‌العاده فیلم، تناسب خوبی با آهنگ پیدا کرده‌اند.

۶ – رگیابی تی۲ ۲۰۱۷ T2 Trainspotting

 رگیابی تی۲  - کوئین

«رگیابی تی۲» که ادامه‌ای بر فیلم «رگیابی» محصول سال ۱۹۹۶ است،‌ همان کاراکترها را بیست سال بعد، دور هم جمع می‌کند. آهنگ گروه کوئین، “Radio Ga Ga” رادیو گا گا، در طول یک صحنه مونتاژ در یک کلوب پخش می‌شود. کاراکتر‌های اصلی در میان تمام حامیان کلوب نمایش داده می‌شوند و کل مکان فریاد می‌زند – آواز خواندن و دست زدن همراه با ضرب. این موسیقی تحریف می‌شود و به‌طرز بی‌عیب‌ونقصی با این صحنه تدوین می‌گردد و همیشه دیدن یک اتاق پر از افرادی که با آهنگ “Radio Ga Ga” رادیو گا گا دست می‌زنند، راهی برای درمان است.

۵ – بوهمین راپسودی ۲۰۱۸ Bohemian Rhapsody

بوهمین راپسودی - کوئین

کل این فیلم از موسیقی گروه کوئین استفاده می‌کند؛ خب، چون این فیلم درباره گروه کوئین است و به‌طور خاص درباره رهبر خواننده آن، فردی مرکوری، است. اما با این وجود، فیلم هنوز از متریال منبع خود خلاقانه استفاده می‌کند و با تدوین و روایت یک داستان به این موسیقی نمادین، سرگرمی ایجاد می‌کند. فیلم موزیک‌ویدیو “I Want to Break Free” می‌خواهم آزاد شوم را بازآفرینی می‌کند. یک مونتاژ کلوب از “Another One Bites the Dust” یکی دیگر به خاک می‌افتد و یک مونتاژ تور از “Fat Bottomed Girls” را نمایش می‌دهد و اکثر اجراهای زنده گروه کوئین در لایو اید را بازآفرینی می‌کند. اگر شما عاشق موسیقی کوئین هستید، این فیلم قطعاً ارزش حداقل یک بار تماشا کردن را دارد!

۴ – بیبی راننده ۲۰۱۷ Baby Driver

 بیبی راننده - کوئین

این فیلم به کارگردانی ادگار رایت، درباره بیبی (با بازی انسل الگورت) است؛ کسی که متقاعد شده برای یک رئیس جرم و جنایت به‌عنوان یک راننده فرار عمل کند. رئیس او تیم‌هایش را دور هم جمع می‌کند و برای سرقت نقشه می‌کشد.
در تمامِ فیلم انتخاب‌های موسیقی با جدیت صورت گرفته است و فیلم با دقت حول این موسیقی تدوین می‌شود. موسیقی بخشی جدایی‌ناپذیر از کاراکتر اصلی، بیبی، است؛ کسی که به‌دلیل وزوز گوشش با شنیدن موسیقی احساس راحتی بیشتری می‌کند. آهنگ گروه کوئین “Brighton Rock” صخره برایتون نزدیک پایان فیلم پخش می‌شود (پیش‌تر در فیلم آگاهی‌بخشی شده بود)؛ جایی که بیبی باید در مقابل بادی (با بازی جان هم) رودررو شود. مثل بقیه فیلم، آهنگ کاملاً متناسب با صحنه است و به‌طور بی‌عیب‌ونقصی با موسیقی تدوین شده است.

۳ – جهان وین ۱۹۹۲ Wayne’s World

جهان وین - کوئین

یکی از نمادین‌ترین و شناخته‌شده‌ترین استفاده‌ها از موسیقی گروه کوئین توسط وین و گارس (مایک مایرز و دانا کاروی) در فیلم «جهان وین» انجام پذیرفته است. فیلم درباره این دو نفر است؛ وقتی که با دوستان‌شان وقت می‌گذرانند و برنامه تلویزیونی مختص عموم خود را اجرا می‌کنند. در یکی از صحنه‌های ابتدایی‌تر می‌بینیم که آن‌ها با دوستان جدیدشان در یک اتومبیل هستند و تصمیم می‌گیرند که تعدادی آهنگ سرکوبش، پخش کنند؛ به‌خصوص آهنگ گروه کوئین، “Bohemian Rhapsody”. با شروع آهنگ، کل ماشین اقدام به همراهی آن می‌کنند و زمانی که آهنگ تغییر می‌کند، کوبیدن سر هم آغاز می‌شود. این یک صحنه بامزه است که پاسخی واقع‌بینانه نشان می‌دهد به زمانی که شما و دوستان‌تان آهنگ موردعلاقه‌تان را می‌شنوید؛ بالاخص زمانی که “Bohemian Rhapsody” پخش می‌شود!

۲ – شان می‌میرد ۲۰۰۴ Shaun Of The Dead

شان می‌میرد - کوئین

فیلم کمدی ترسناک «شان می‌میرد» نیز توسط ادگار رایت ساخته شده است و به‌طرز خنده‌آوری از آهنگ “Don’t Stop Me Now” منو الان متوقف نکن گروه کوئین استفاده می‌کند. در جایی که کاراکترهای اصلی در نوار The Winchester متوقف شده‌اند و خود را در مقابل زامبی‌های جلورونده قرار داده‌اند.
آن‌ها تلاش می‌کنند بدون هیچ چراغ روشنی، ساکت بمانند به این جهت که توجهی به سمت خودشان جلب نکنند. ناگهان همه چیز از جمله یک جوک باکس، روشن می‌شود. زامبی‌ها از طریق پنجره‌ها پیش‌روی می‌کنند و آن‌ها باید زامبی‌ها را با چوب‌دستی‌هایی از خودشان دور کنند در این زمان، آن‌ها با ضرب موسیقی به زامبی‌ها ضربه می‌زنند. این یک صحنه کمدی است که در آن شان (با بازی سایمون پگ) را می‌بینیم که فریاد می‌زند “Kill the Queen!“؛ در واقع راهی برای این‌که به بقیه بگوید موسیقی را خاموش کنند.

۱ – داستان یک شوالیه ۲۰۰۱ A Knight’s Tale

داستان یک شوالیه - کوئین

«داستان یک شوالیه» با آهنگی از گروه کوئین آغاز می‌شود؛ آن‌جا که تمام حضار در مسابقات شوالیه، با آهنگ “We Will Rock You” ما تو را به جنب و جوش می‌اندازیم دست می‌زنند، پایکوبی می‌کنند و همراه با آن می‌خوانند. صحنه‌پردازی فیلم متعلق به قرون وسطی است که هیث لجر در نقش یک شوالیه که از طبقه اشراف نیست، نیزه‌بازی سواره را آغاز می‌کند. به‌وضوح صحنه‌پردازی فیلم به دورانی تعلق دارند که اصلاً گروه کوئین شکل نگرفته بود اما کنارهم‌قرارگیری موسیقی مدرن و سبک عرضه‌شده، سرگرم‌کننده است.

این مطلب برگرفته از نوشته Kristen Palamara در سایت screenrant است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.