هنوز هم منتظر رسیدن نامه هاگوارتز‌تان هستید؟
وقت آن رسیده است که خودتان سرنوشت جادوییتان را رقم بزنید. الان بهترین فرصت برای ثبت‌نام در نسخه مجازی مدرسه جادوگری هاگوارتز است. “هاگوارتز اینجاست” شبکه مجازی آنلاینی است که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده است، اما الان بهترین زمان برای شروع درس‌های جادوگری و یادگیری کار با چوب دستی است.
این وبسایت امکان ثبت‌نام در هفت درس مختلف را برای طرفداران دنیای هری پاتر فراهم کرده است، که این درس‌ها شامل ستاره‌شناسی، وردهای جادویی، گیاه‌شناسی، تاریخ جادوگری، معجون‌سازی، تغییر شکل و دفاع در برابر جادوی سیاه است (البته نمی‌دانیم بالاخره توانسته‌اند یک استاد را بیشتر از یک سال برای تدریس این درس نگه دارند یا نه). می‌توانید در هر کلاسی که دوست دارید ثبت‌نام کنید و برای سرپرست گروه شدن با بقیه جادوگرها رقابت کنید و به اندازه هفت سال در هاگوارتز تحصیل کنید.
این وبسایت ترکیبی از MOOC (شبکه وسیع آموزش مجازی) و RGB (رول بازی کردن) است.

هاگوارتز

پس از ثبت‌نام در کلاس‌ها، تکالیفی به شما داده می‌شود و حتی باید امتحانات درس‌های خود را پاس کنید. می‌توانید با دریافت امتیاز برای گروه خود، شانس خود را برای سرپرست گروه شدن بالا ببرید.
هم‌چنین می‌توانید در فعالیت‌های اجتماعی هاگوارتز نیز شرکت کنید، مانند شرکت در مسابقات کوییدیچ، حضور در سالن عمومی گروه و حتی رفتن به هاگزمید. پس حتی اگر مانند هرمیون فقط به فکر درس خواندن نیستید و مانند رون دوست دارید کمی هم خوش بگذرانید، می‌توانید وقت خود را در هاگوارتز به معاشرت با بقیه و شرکت در فعالیت‌های گروهی بگذرانید. اما برای جمع کردن امتیاز برای گروه خود و برای فارغ‌التحصیل شدن باید حتما در کلاس‌های درس شرکت کنید.
با این‌که دیگر زمان‌برگردانی وجود ندارد تا به شما وقت بیشتری برای انجام تکالیفتان بدهد، با این‌حال الان بهترین زمان برای یادگیری مهارتی جدید است.
فقط به یاد داشته باشید که ورد درست، وینگاردیوم له وی‌اوسا است و نه وینگاردیوم له ویوسا.
این مطلب از نوشته مارین لی لنکر در سایت اینترتینمنت ویکلی گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.