جو و آنتونی روسو کارگردان‌های انتقام‌جویان: پایان بازی Avengers: Endgame، به زودی ساخت فیلم مهیج و جاسوسی مرد خاکستری The Gray Man با بازی کریس ایوانز و رایان گاسلینگ برای نت‌فلیکس را شروع خواهند کرد. بودجه ساخت این فیلم ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.
داستان فیلم براساس رمان مارک گرینی خواهد بود که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. مرد خاکستری The Gray Man داستان‌های کورت جنتری مأمور سابق سیا با بازی گاسلینگ را روایت می‌کند که به یک قاتل تبدیل شده است. همکار پیشین او (ایوانز) وظیفه دارد جنتری را دستگیر کند. 
پیش از در نظر گرفتن شارلیز ترون برای بازی در نقش اصلی، اولین نسخه فیلم‌نامه به قلم آدام کوزاد برای برد پیت و جیمز گری ارسال شد. از آنجا که تمام این گزینه‌ها از پروژه حذف شدند، برادران روسو فیلم‌نامه اولیه را برای ایجاد تغییرات جزئی نزد کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی فرستادند.
با وجود شیوع کرونا و برنامه فشرده برادران روسو، زمان دقیق شروع فیلم‌برداری پروژه هنوز مشخص نیست. عوامل فیلم امیدوارند مرد خاکستری The Gray Man نیز مثل استخراج Extraction جدیدترین اثر به تهیه‌کنندگی برادران روسو، زمینه ساخت فیلم‌های دنباله‌دار بیشتری شود. 
این مقاله برگرفته از نوشته جیمز وایت در سایت empireonline است.