جشنواره فیلم کن هر ساله در ماه مه برگزار می‌شد. پیش از این قرار بود این جشنواره در اواخر ماه ژوئن کارش را شروع کند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا این کار ممکن نیست. برگزارکنندگان این جشنواره در فرانسه و خارج از کشور، در حال بررسی گزینه‌های دیگر برای سال ۲۰۲۰ هستند.
امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبهٔ تلویزیونی‌اش گفت که برگزاری هر نوع فستیوال تا اواسط ماه جولای ممنوع است. تیری فرمو، دبیر هنری جشنواره به ورایتی گفت که برگزاری این جشنواره به شکل مجازی ممکن نیست.
یکی از گزینه‌های پیش رو این است که جشنواره کن در فصل پاییز برگزار شود. اما به دلیل نزدیکی زمان برگزاری جشنواره فیلم‌های ونیز، تورنتو و سن سباستین در ماه سپتامبر و برنامهٔ میپکام که در ماه اکتبر در شهر کن و به مدت سه روز برگزار خواهد شد، این گزینه قابل‌‌ اجرا نیست.
«هفته منتقدان» و «دو هفته کارگردانان» کن که همزمان با جشنواره کن برگزار می‌شوند فعلا لغو شده‌اند. «مارشه دو فیلم» که همزمان با جشنواره فیلم کن و در یک محل برگزار می‌شد نیز باید اعلام کند که آیا قصد برگزاری به شکل یک رویداد دیجیتال را دارد یا خیر. 
از سال ۱۹۴۶ و پس از شکل‌گیری اولین نسخه از این جشنواره بعد از جنگ جهانی دوم، تنها یک بار و در سال ۱۹۶۸ به علت اعتراض‌های جنبش دانشجویی-کارگری برگزاری جشنواره فیلم کن لغو شد. چهره‌های مهم سینمای فرانسه مثل فرانسوا تروفو و ژان-لوک گدار هم در موج نوی فرانسه همراه شدند.
برگزار نشدن این جشنواره برای انجمن بین‌المللی فیلم هم ضررهای زیادی خواهد داشت؛ به خصوص برای نمایندگان فروش و پخش‌کننده‌ها که از معامله‌گرهای مهم این جشنواره هستند. بازار فیلم سال گذشته رکورد حضور ۱۲۵۲۷ شرکت‌کننده را ثبت کرد. 
جدا از اهمیت این جشنواره برای فیلم‌سازها، تهیه‌کننده‌ها، پخش‌کننده‌ها و نمایندگان فروش، بازاریابی فیلم‌های غیرانگلیسی زبان نیز تا حد زیادی به این جشنواره بستگی دارد. شناخته‌شدن و نامزدی این فیلم‌ها در دیگر جشنواره‌های مهم مثل اسکار، گلدن گلوب، بفتا، جشنواره فیلم اروپا، جوایز گویا اسپانیا و جوایز سزار فرانسه غیرقابل انکار است. برای مثال، سال گذشته سه فیلم از پنج فیلم شرکت‌کننده در این جشنواره، موفق به کسب نامزدی بهترین فیلم خارجی اسکار شدند. 
این مقاله برگرفته از نوشته السا کسلاسی در سایت variety.com است.