هنوز ۲۴ ساعت هم از شروع اکرانش نگذشته، ولی انیمیشن جدید شرکت پیکسار “در جستجوی دوری” در حال شکستن رکوردهاست. دیشب این فیلم که دنباله فیلم معروف سال ۲۰۰۳ “در  جستجوی نمو” است، اکران خود را آغاز کرد و میزان بالای فروش آن در اولین روز نشان‌دهنده آخر هفته‌ای بسیار خوب برای این فیلم است.

وب سایت deadline.com گزارش داد که اکران پنجشنبه شب مبلغی بالغ بر ۹ میلیون و دویست هزار دلار برای شرکت دیزنی-پیکسار درآمد داشت. استودیویی که خودش را برای داشتن سالی فوق‌العاده پرسود آماده می‌کند. این میزان فروش در اولین اکران نه تنها برای خود پیکسار رکورد محسوب می‌شود، بلکه توانست رکورد بقیه استودیوهای رقیب را هم بشکند.

میزان فروش “در جستجوی دوری” در مقابل سایر فیلمهای انیمیشن که در سالهای قبل بیشترین فروش روز اول اکران را داشتند به این ترتیب است:

 

۱- در جستجوی دوری (۲۰۱۶)  — ۹.۲ میلیون دلار
inside-out-posterپیش بینی فروش اولین آخر هفته: ۱۲۴.۸ میلیون دلار

۲- مینیون‌ها (۲۰۱۵) — ۶.۲ میلیون دلار
بودجه: ۷۴ میلیون دلار
فروش اولین آخر هفته: ۱۲۸.۳ میلیون دلار

۳- من نفرت‌انگیز ۲ (۲۰۱۳) — ۴.۷ میلیون دلار
بودجه: ۷۶ میلیون دلار
فروش اولین آخر هفته: ۱۴۷.۷ میلیون دلار

۴- داستان اسباب‌بازی ۳ ( ۲۰۱۰) — ۴ میلیون دلار
بودجه: ۲۰۰ میلیون دلار
فروش اولین آخر هفته: ۱۴۵.۳ میلیون دلار

۵- درون و بیرون (۲۰۱۵) — ۳.۷ میلیون دلار
بودجه: ۱۷۵ میلیون دلار
فروش اولین آخر هفته: ۱۸۰.۱ میلیون دلار

 

در جستجوی دوری اولین فیلم پیکسار است که در اولین اکران خود در بیش از ۴۳۰۰ سالن سینما در امریکا و کانادا به نمایش در می‌آید. این تعداد کمی بیشتر از تعداد سینماهای مینیون‌ها و کمی کمتر از تعداد سینماهای فیلم “شرک برای همیشه” است که در سال ۲۰۱۰ در شروع اکرانش در ۴۳۵۹ سالن به نمایش در آمد.

با توجه به تعداد زیادی سالن‌ها و اینکه این فیلم دنباله انیمیشن بسیار محبوب در جستجوی نیمو است، پیش‌بینی می‌شود در اولین آخر هفته اکران به راحتی بالای صد میلیون دلار فروش داشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید
این پست را به اشتراک بگذارید