از آن‌جایی که به خاطر شیوع کرونا مدارس بسته شده‌اند، میلیون‌ها کودک مجبورند در خانه بمانند- و بیشتر پدر و مادرهایی که از خانه کار می‌کنند در سرگرم کردن کودکانشان به مشکل خورده‌اند.
چطور می‌توان کودکان را طوری سرگرم کرد که وقتشان نیز بیهوده تلف نشود؟ از سریال‌هایی نوشته‌ایم که نه تنها آموزنده بلکه سرگرم‌کننده نیز هستند.
سریال‌های مخصوص کودکان زیر هفت سال

Ask the StoryBots (سه فصل) از استوری بات ها بپرس

از استوری بات ها بپرس

این سریال که از روی اپلیکیشن‌های آموزشی استوری‌باتز (که سال پیش نت‌فلیکس آن‌ها را خریداری کرد) ساخته شده است، ماجرای موجودات کوچک کنجکاو درون کامپیوتر است که به ماجراجویی‌های رفته و جواب سوال‌های کودکان از قبیل “چرا باید دندان‌هایم را مسواک بزنم؟” و یا اینکه آبنبات چطوری درست می‌شود را پیدا می‌کنند.

The Magic School Bus Rides Again (دو فصل) سفرهای علمی

سفرهای علمی

خواهر خانم فریزل- با صدای ستاره‌ی «پخش زنده شنبه شب» کیت مک‌‌کینون- در نسخه‌ی جدید این سریال انیمیشنی محبوب، شاگردان کلاسش را به ماجراهای علمی عجیبی می‌برد. البته بر روی نت‌فلیکس می‌توانید چهار فصل خود سریال «اتوبوس مدرسه جادویی» را با صدای لیلی تاملین را نیز تماشا کنید.

Octonauts (چهار فصل) اختانوردها

اختانوردها

این سریال تلویزیونی کودکان که بر اساس کتاب‌هایی از ویکی ونگ و مایکل سی. مورفی ساخته شده است، داستان یک گروه هشت نفره از حیوانات ماجراجویی که زیر دریا و در یک پایگاه زیردریایی زندگی می‌کنند را روایت می‌کند. این گروه مناطق واقعی را کاوش کرده و با حیوانات دریایی واقعی مواجه می‌شوند.

Llama Llama (دو فصل) لاما لاما

لاما لاما

این سریال انیمیشنی که بر اساس مجموعه کتاب‌های پرفروش آنا دودنی ساخته شده است، داستان‌‌های دلگرم‌کننده‌ای را از زندگی در یک شهر امن و دوست‌داشتنی از دیدگاه لیاما و ارتباط او با دنیای اطرافش را روایت می‌کند.

Our Planet (سریال کوتاه) سیاره ما

سیاره ما

این سریال مستند هشت قسمتی از سازندگان «سیاره زمین» نگاهی به مناطق بکر زمین و حیوانات ساکن این مناطق می‌اندازد، تصاویری که پیش از در جایی ثبت نشده است. این سریال در ۵۰ کشور در سراسر دنیا فیلم‌برداری شده است و دیوید اتنبرو آن را روایت می‌کند.

Little Einsteins (دو فصل) انیشتین های کوچولو

انیشتین های کوچولو

Little Einsteins (دیزنی+) ماجرای چهار کودک و سفینه‌ی قرمزشان و دستیار مورد اعتمادشان راکت است. این سریال ماجراهایی کشف طبیعت، فرهنگ و چیزهایی از این دست را با قطعه‌های موسیقی کلاسیک همراه کرده است. تعداد زیادی شخصیت انیمیشنی در این سریال به کمک هم از پس چالش‌های مختلف برمی‌آیند. آهنگ تیتراژ این سریال نیز به شدت در یادماندنی است.

One Strange Rock (سریال کوتاه) یک سنگ عجیب

یک سنگ عجیب

با اینکه این سریال دقیقا یک سریال کودکانه نیست اما بسیاری از کودکان آن را دوست دارند. این سریال داستان بی‌نظیری درباره‌ی زمین و خاص بودنش است و نشان می‌‌دهد چرا در این کهکشان وسیع تنها در این سیاره حیات دیده می‌شود؛ در این سریال فضانوردان داستان زمین را از دیدگاه خاص خودشان روایت می‌کنند.

Puffin Rock (دو فصل) صخره پافین ها

صخره پافین ها

Puffin Rock ماجراهای اونا، برادر کوچکش بابا، خانواده و دوستانشان را در یک جزیره‌ی زیبای ایرلندی روایت می‌کند.

منبع variety

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.