مراسم BAFTA جمعه ۳۱ جولای در مراسمی مجازی، برندگان تلویزیونی سال ۲۰۲۰ خود را انتخاب کرد.
بزرگ‌ترین مراسم اهدای جوایز تلویزیونی پس از شیوع ویروس کرونا را در یک رویداد مجازی ۹۰ دقیقه‌ای برگزار کرد. در این مراسم ریچارد آیودی میزبان مراسم جوایز بفتای تلویزیونی ۲۰۲۰ در استودیو حضور یافت و برندگان از خانه و به صورت آنلاین جوایز خود را دریافت کردند.
این برنامه به صورت زنده از بی‌بی‌سی وان پخش شد.

سریال چرنوبیل از اچ بی او
چرنوبیل

سریال چرنوبیل Chernobyl که به تازگی در جوایز امی درخشید، از امیدداران کسب بیشترین جوایز بفتای تلویزیونی با ۱۴ نامزدی بود. فلی‌بگ Fleabag و تاج The Crown نیز با ۷ نامزدی در موقعیت بالایی جای داشتند. در این مراسم جایزه بهترین مینی سریال به چرنوبیل محصول اچ‌بی‌او رسید و موفق شد تا سریال‌هایی چون یک اعتراف A Confession، قربانی The Victim و The Virtues را پشت سر بگذارد. تاج نیز عنوان بهترین سریال درام را از آن خود کرد.
شیان کلیفورد برای فلی‌بگ به عنوان بهترین بازیگر زن نقش کمدی و جیمی دیمتریو برای Stath Lets Flats به عنوان بهترین بازیگر مرد در همین بخش انتخاب شد.

اولیویا کلمن تاج - نقش آفرینی
تاج

جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی به جارد هریس برای چرنوبیل و بهترین بازیگر زن به گلندا جکسون برای الیزابت گم شده Elizabeth Is Missing اهدا شد. جو آبسالم برای یک اعتراف بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و هلن بیهان برای The Virtues بهترین زن نقش مکمل شدند.
وقتی آنها ما را می‌بینند When They See Us از نتفیلکس نیز موفق شد تا عنوان بهترین برنامه بین‌المللی را از آن خود کند. عنوان بهترین برنامه ورزشی هم به فینال جانم جهانی راگبی ۲۰۱۹: انگلستان در برابر آفریقای جنوبی اهدا شد و جایزه بهترین پوشش خبری به معترضان هنگ‌کنگ از شبکه اسکای نیوز رسید.