مجله نماوا: در این سال بی‌سابقه و تأثیر کووید۱۹ بر اکران فیلم‌های سینمایی، سفر «سرزمین آواره‌ها» (سرزمین کوچ‌نشین‌ها) برای اولین‌بار در جشنواره‌های فیلم مجازی از اواخر تابستان گذشته آغاز شد و از فستیوال‌های مستقل و فهرست‌های منتقدان تا گلدن‌گلوب و اسکار، یک‌به‌یک مسیر موفقیت را درنوردید؛ و از آن‌جا که کارگردان آسیایی آمریکایی فیلم خانم کلوئی ژائو «سرزمین آواره‌ها»ی مورد ستایش را کارگردانی، نویسندگی، تهیه و تدوین کرده است، او بیش‌ترین پیروزی‌های ممکن یک فیلم‌ساز را در یک فصل جوایز به دست آورده.

«سرزمین آواره‌ها» داستان زنی‌ به نام فِرن است که سال‌ها در کنار همسرش زندگی عاشقانه‌ای داشته و همه‌چیز را به او سپرده بوده. مرگ همسر، باعث می‌شود فِرن راهی سفری شود که از آن هیچ نمی‌داند. هم‌سفرشدن با مردمانی که کوچ‌نشینی را طریق زندگی خود کرده‌اند و به‌تدریج، زن این داستان، درمی‌یابد، شاید این رهایی و وارستگی، گم‌شده‌ی زندگی او در تمام این سالیان بوده است.

شما می‌توانید «سرزمین آواره‌ها» را با دوبله‌ی فارسی اختصاصی نماوا به مدیریت دوبلاژ زهره شکوفنده تماشا کنید؛ فیلمی که پیتر دُبروژ منتقد ورایتی در توصیف آن نوشته است: «تماشای سرزمین آواره‌ها احساس خیره‌شدن به یک غروب آفتاب طولانی و زیبا را دارد.»

متن و گفتار: گل‌بو فیوضی
تدوین: رضا مهرپرور