تماشاگرانی که این آخر هفته به سینما رفتند وارد ضیافتی از فیلمهای جدید و جذاب در جشن شکرگزاری شدند، چیزی که هالیوود و صاحبان سالنهای سینما پس از یک نوامبر افتضاح به شدت به آن نیاز داشتند.انیمیشن بزرگ کمپانی والت دیزنی به نام «منجمد ۲» سردستهی فیلمهای آخر هفته بود و توانست با فروش ۱۲۳.۷ میلیون دلار رکورد جدیدی برای بازهی چهارشنبه تا یکشنبه رقم بزند، و به راحتی پرفروشترین فیلم قبلی به نام «عطش مبارزه: اشتعال» را که در بازهی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۳، ۱۰۹.۹ میلیون دلار فروخته بود، کنار زد. (بسیاری عقیده دارند «منجمد ۲» پس از نهایی شدن آمار فروش در روز دوشنبه تا ۱۲۶ دلار فروش خواهد رسید.)
«منجمد ۲» پرفروشترین عنوان دیزنی در تعطیلات جشن شکرگزاری در تمام تاریخ بود و این جایگاه را در آخر هفتهای که گذشت، از «منجمد» که جمع فروش پنج روز اول آن در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۹۳.۷ میلیون دلار بود، تصاحب کرد. قسمت دوم این مجموعه فیلم با وجودیکه آخر هفتهی گذشته اکران شد، عملکرد فوقالعادهای داشته است، در حالیکه «منجمد» تا چهارشنبهی قبل از تعطیلات در سطح ملی اکران نشد.«منجمد ۲» به کارگردانی جنیفر لی و کریس باک، یکشنبه را با جمع فروش داخلی ۲۸۷.۶ میلیون دلار و جمع فروش جهانی خیرهکنندهی ۷۳۸.۶ میلیون دلار به پایان رسانید. این انیمیشن — که به زودی مرز فروش ۱ میلیارد دلار را عبور خواهد کرد — توانسته است از جمع فروش نهایی «منجمد» در ۱۱ مارکت خارجی فراتر برود، از جمله چین که در آن ۹۰.۵ میلیون دلار تا به حال فروخته است.
گذشته از «منجمد ۲»، باکس آفیس آخر هفته پر بود از فیلمهای ردهی متوسط که استودیوها در دوران اوج رونق سرویسهای پخش آنلاین نسبت به ساختن آنها دودل هستند. در بدو ورود به آخر هفته، درآمد سالیانهی داخل آمریکا پس از نوامبر کساد امسال ۷ درصد افت نشان میداد، که حالا به ۵.۶ درصد ارتقا پیدا کرده است.درآمد کلی جشن شکرگزاری ۲۶۴ میلیون دلار بود که یکی از پرفروشترین دورههای در سالهای اخیر به حساب میآید، حتی با وجود که حدود ۱۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ که رکورد ۳۱۵ میلیون دلار فروش را دارد، پایینتر بود. در آن سال «رالف اینترنت را خراب میکند»، «کرید ۲» و «جانوران شگفتانگیز: جنایات گریندلوالد» به ثبت این رکورد کمک زیادی کردند.«چاقوکشی» رایان جانسون پیروزی بزرگی در جشن شکرگزاری به دست آورد. این فیلم با فروش ۴۱.۷ میلیون دلاری در تعطیلات پنج روزه غوغا کرد— حدود دو برابر آنچه برای این فیلم انتظار میرفت.
این فیلم از کمپانیهای لاینزگیت و امآرسی یکی از بهترین عملکردها را در میان فیلمهای بلند امسال داشت. به گزارش پسترک حدود سهچهارم خریداران بلیت این فیلم بالای ۲۵ سال سن داشتند، از جمله ۴۶ درصد که بالای ۳۵ سال بودند.«چاقوکشی» در خارج از آمریکا فروشی برابر با ۲۸.۳ میلیون دلار را به ثمر رساند و جمع فروش جهانیاش به ۷۰ میلیون دلار رسید؛ از جمله ۱۳.۵ میلیون دلار که در اکران خود در چین فروخت. پس از چین، انگلستان با ۳.۸ میلیون دلار قرار داشت که گشتردهترین اکران تاریخ لاینزگیت در آن محسوب میشود (۶۳۲ منطقه).Queen & Slim از کمپانیهای یونیورسال و میکردی هم در اکران خود با فروش ۱۵.۸ میلیون دلاری در پنج روز گذشته فراتر از انتظارات ظاهر شد.
هر دو فیلم «چاقوکشی» و Queen & Slim امتیاز A- در سینمااسکور از مخاطبان خود دریافت کردند.«فورد علیه فراری» از فاکس و دیزنی با ۱۹ میلیون دلار فروش در جایگاه سوم قرار گرفت و جمع فروش داخلی خود را به ۸۱ میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به ۱۴۳.۳ میلیون دلار رساند.«روزی زیبا در محله» از سونی با فروش ۱۷.۳ میلیون دلاری پنج روزه توانست جمع فروش خود در داخل آمریکا در ۱۰ روز اول را به ۳۴.۳ میلیون دلار برساند.در میان فیلمهای باقیمانده از آخر هفتههای قبل، «۲۱ پل» ۷.۹ میلیون دلار فروخت و به جمع فروش ده روزهی ۲۰.۵ میلیون دلار در داخل آمریکا برای استیاکس اینترتینمت دست یافت.
کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریهها، وبلاگها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
لیسانسم رو در رشته سینما از دانشگاه سوره تهران گرفتم و فوق لیسانسم رو هم توی همین رشته از دانشگاه Edinburgh Napier. به کار ترجمه هم خیلی علاقه داشتم برای همین تصمیم گرفتم این دو علاقه رو در کنار هم جمع کنم و مترجم سینما باشم.
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
Current ye@r *
Leave this field empty
تمامی حقوق این سایت متعلق به وبسایت نماوا است. تماشای فیلم تماس با ما