درباره نویسنده

ساناز رمضانی

ساناز رمضانی

لیسانس اقتصاد و فوق الیسانس سینما. ازبچگی با سینما یادگرفتم تنهایی مو جشن بگیرم و تو دنیای آدمهای فیلمها غرق بشم. یه جایی دیگه فقط فیلم دیدن کافی نبود. این شد که مسیرمو عوض کردم و تصمیم گرفتم تخصصی سینما رو بشناسم. چرخش روزگار هم انقدر مهربون بود که منو به گروه نماوا اضافه کنه.

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. 3
    Avatar

    مرتضی

    اینکه همه از دیدن فیلم لذت بردیم ینی تونسته یه سرگرمی خوب واسه همه سلایق باشه، خصوصا برشی از زمان رو برای ما بازگو کرده که کمتر در فیلم های دهه های اخیر دیدیم.ولی نتونسته یه روایت صحیح و غیرجانبدارانه ارائه بده.مشکل فیلم رو در حد این که گلوله رو نمیشه از رو لباس کشید بیرون و پانسمان کرد کوچیک نکنید.اصولا فیلم های تاریخی نیاز به منابع مشخص دارن.هیچوقت در مورد این فیلما منبعی مشخص نمیشه.صرفا یه سری خرده وقایع در دلشون دارن که مطابق با واقعیت هستند ولی سیر کلی فیلم و اینکه چرا این گروه ها به چنین اقداماتی دست میزنن مشخص نمیشه.چه در مورد این فیلم و چه در مورد ماجرای نیمروز این مورد کاملا مشهوده.اینکه چرا یه گروه باید اینقد رادیکال شه و دست به اسلحه ببره؟ طرف مقابل چه کرده که اینها رادیکال شدن؟ چه جذابیت هایی دیدن که به این سمت گرویده شدن؟همیشه مثه داستان هایی که تو مهدکودک تعریف میشه میخان نتیجه گیری کنن یه گروهی آدم بده بودن و ببینید که کاراشون عاقبت نداشته!….در مورد این فیلم هم داستان عاشقانش ملوم نیس چیه وسطش! فیلم نامه نتونسته ترکیب فضای ایدئولوژی-سیاسی رو با عاشقانه درست در بیاره و از جایی که وارد فضای عاشقانه شد هردوی اونارو زمین گذاشت و نتونست بلند کنه دیگه.رفتار فعلی افراد(کمیلی و شریف واقفی و….) میتونست توسط معرفی پیشینه اونا تو قالب چنتا صحنه بهتر معرفی بشه و اینکه پایان فیلم این جمله مهدی هاشمی چه نیازی بود بهش؟ جایی که به افسر جوان گفت لااقل به هما میگفتی که تمام این کارا با هماهنگی خودمون بوده؟ینی میخاست شکنجه روحی کنه هما رو؟ چه ارزشی داشت براش؟ اینا که دیگه به عشقشون نمیرسیدن.عامدانه میخاست زودتر سیانور بخوره؟ ینی ساواک دوست داشت قبل تفتیش اطلاعات، عامل مجاهدین از بین بره؟

    پاسخ
  2. 2
    Avatar

    حسین

    از دیدن فیلم لذت بردم
    چینش و نقش افرینی بازیگران خوب بود
    دوست دارم بشینم دوباره از اول ببینم فیلمو تا بتونم بیشتر بفهمم دیالوگ ها و سکانس ها رو

    پاسخ
  3. 1
    Avatar

    komeil

    فیلمنامه بد نبود.حداقل یه سر و تهی داشت(برخلاف خیلی از فیلمای جدید و وقت هدر ده) اما شخصیتا اصلا خوب پرداخت نشدن:
    همون پسره ساواکیه-اصلا معلوم نیست از کجا اومده، چی میخود،نه قبلش معلومه نه بعدش.فیلم هیچی دربارش نمیگه.فقط یه ادم ساواکی که معشوقش تو گروه مجاهدین بوده.معشوقشم بدتر از خودش.اصلا پرداخت نداره.رابطه بینشونم که اصلا در حد جوک و سرگرمیه.اصلا باورپذیر نیست.هیچی هم درباره دختره نمیدونیم
    کاراکتر حامد کمیلی هم که اصلا ادم قانع نمیشه که چرا اینقدر راحت همه رو لو میده، هیچ پیشینه ای ازش نداریم.انگار هست تا فقط داستان بتونه روایت شه و هیچ کاربرد دیگه نداره واقعا
    خیلی میتونست بهتر پرداخت بشن،تقریبا هر کاراکتر ۷۰درصد شخصیت گمه،باید حدس بزنی یا با همون ۳۰درصدی که فیلم بهت امار میده بری جلو….
    ولی بازم میگم حداقل مثل خیلی از فیلمای این روزا، باعث نشد طاقتم سر بیاد و وسط فیلم استاپ کنم…

    پاسخ
    1. 1.1
      Avatar

      فاطمه

      این به نظرم سلقیه ایه!اینکه شخصیت های زیادی باشن و خب مسلما وقتی نیس تا به زندگی همشون پرداخته بشه!و یکی اینکه بیان یکی یا دو شخصیتو توی فیلم بگنجونن!ک به نظرم جذاب نیس!
      مورد اول!شخصیت های زیادی ک قصه های بهم مرتبط دارن اما شخصیت های گنگی رو هم دارن!خب این واقعا از نظر من جذاب تره!اینکه من به عنوان بیننده مجبور میشم تا فکر کنم!ن اینکه فیلم بهم بگه این الان چ فکر کرد ک این شد یا ن مثلا اینجوری شد!
      اینکه امیر این داستان کی بود و از کجا اومده بود چ اهمیتی داره؟!
      اینو ذهن من خودش باید بسازه!ن اینکه فیلم همه چیو بگه!
      نمیدونم منظورمو خوب گفتم یا ن!من منتقد نیسم اینا نظرای شخصیم بود!
      بازم سلیقه ایه!اما اگه آمارو نگاه کنین این سبک فیلما بیش تر طرفدار داره و منطقی تره!

      پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق این سایت متعلق به وبسایت نماوا است. تماشای فیلم تماس با ما